Geachte Qbuzz

Ik zou u graag wat willen vertellen. Het gaat namelijk over die nieuwe dienstregeling. Deze dienstregeling is vanaf 5 januari ingesteld en ik kan er maar moeilijk aan wennen. Ik weet dat het belangrijk is dat u de kwaliteit van de reizen graag behoudt en ook wilt blijven verbeteren zodat wij steeds minder te zeuren hebben. Ook vindt u het belangrijk dat onze reizen zoveel mogelijk op elkaar aansluiten. Niet alleen de bussen, maar ook het ander openbaar vervoer. Dit staat allemaal keurig op de website. Er zijn wel een aantal dingen die me afvraag bij deze nieuwe dienstregeling. Dit bericht geldt overigens alleen voor lijn 14, lijn 18 en lijn 320. Ik heb verder geen enkele ervaring met de andere lijnen in Friesland.

Maar ik maak veel gebruik van lijn 14 en daarmee ook graag lijn 320. Zo ben ik net even wat sneller in Leeuwarden of net wat sneller thuis. Maar met die nieuwe dienstregeling sta ik de helft van te tijd te wachten bij de Vallaat of Noorderend, omdat de 320 en de 14 of 18 niet meer zo heerlijk op elkaar aansluiten. We hebben toch graag wat meer overstap tijd dan één minuut. Niet alleen irriteert dit ons als reiziger, maar de buschauffeurs worden er ook knap chagrijnig van als er weer een student bij zijn hokje staat om te vragen of hij/zij lijn 320 wil vragen om te wachten. We moeten toch wel erg nodig naar school en met die smoes dat ik de bus gemist red ik mezelf niet meer.

Verder is het toch erg vervelend dat de laatste lijn 14 bus richting Assen gaat om 18:20. Dit betekent niet alleen dat ik niet eens meer fatsoenlijk in Veenhuizen terecht kan als ik tot 18:30 naar school moet. Ten tweede worden wij reizigers er ook niet veel gelukkiger op dat we ons voelen als een sardientje in een blik als we nog net de laatste bus kunnen halen. Er is geen plek meer om te zitten of ook maar te staan. Wij als reizigers vinden het wel belangrijk dat we niet de zweetoksel van onze medereiziger worden gedrukt.

Ik hoop dat u deze informatie meeneemt in uw volgende dienstregeling wissel. Ik vind het reizen met Qbuzz wel altijd erg prettig, maar u maakt het reizen er niet heel veel makkelijker op. Met iets meer overstaptijd maakt u al een heleboel mensen gelukkig.

 

One thought on “Geachte Qbuzz

Wat denk jij ervan?

