Happy Challenge #4: Wat wil jij veranderen?

Het is alweer tijd voor de vierde opdracht van de Happy Challenge. Ik had van tevoren echt niet verwacht dat deze challenge zo persoonlijk en bijzonder zou zijn. Het draait allemaal om het kijken naar jezelf en wat jou gelukkig maakt en nu worden we daar echt bewust van. Het is ook zo onwijs leuk om te zien hoe zoveel verschillende bloggers samenkomen en schrijven over hetzelfde onderwerp. Daar worden weย HAPPYย van!

65ccf88c7d8f912c5456a32a581c04a7De vierde opdracht gaat over verandering. In de eerste opdracht heb ik mijn waardes met jullie gedeeld en in de tweede opdracht mijn dromen. Deel drie is over het visueel maken van de dromen en dan hebben de vierde opdracht. Hoe gaan we natuurlijk tot de uitkomst van die dromen komen en wat wil ik daarvoor veranderen? Wil ik deze dromen wel echt najagen of zijn het losse flodders? De opdracht in deel vier is noem eens drie dingen die je toe wilt voegen aan je leven en drie dingen waaraan je minder energie wilt besteden.

Dingen die ik wil toevoegen aan mijn leven:

1. Regelmaat
Regelmaat is ver te zoeken in mijn leven. School begint om half negen, de volgende dag hoef ik pas om 11 uur te beginnen. Met resultaat dat je weer lang in je bed ligt en de dag alles behalve productief is. Hartstikke jammer van z’n mooie dag. Het bed mag dan ’s morgens nog wel zo lekker liggen, hij ligt ’s avonds ook wel lekker. Ik wil dus gewoon dat er meer regelmaat in de dag zit. Dat moet niet zo moeilijk zijn toch.

2. Op reis gaan
Sinds het moment dat ik op exchange wil begin ik de wereld te zien met andere ogen. Alsof het veel bereikbaarder is dan daarvoor. Ik ben vorig jaar al een aantal keer op pad geweest en ook dit jaar ga ik op reis en ik wil dit graag doorvoeren. Er zijn nog zoveel plekken in de wereld die ik wil zien, proeven, ruiken en voelen.

3. Beweging
Het gaat de goede kant op, maar het sporten kan nog zoveel meer. Ik voel dat ik het toch eigenlijk wel heel erg lekker en leuk vindt als ik thuis kom van de sportschool. In maart start mijn sportschool met hardloop clinics waar ik ook graag aan mee wil doen.

Waar wil ik graag wat minder aandacht aan besteden?

1. Opgeven
Mijn doorzettingsvermogen is niet altijd heel hoog geweest. Als er iets voor de eerste keer niet lukt dan ben ik er al snel klaar mee en zodra het te moeilijk wordt dan haak ik af. Maar ik wil gewoon minder opgeven. Het alfabet heeft 26 letters als plan A niet lukt heb ik nog 25 andere mogelijkheden.

2. Series kijken

Puur vermaak, maar ook pure tijdverspilling eigenlijk. Sex and the City die heb ik nu al vier keer gezien en dat is meer dan genoeg dacht ik. Zoveel tijd hoef ik daar echt niet aan te besteden, dat kan ik beter besteden aan Spaans of de sportschool.

21d3566cd1ebece03c1ee2c88e7e6d40

3. Mijn comfort zone

De comfort zone is iets waar ik ook wel wat minder aandacht aan wil besteden. Waar wil ik dan mijn aandacht aan besteden? Aan de ruimte buiten mijn comfort zone. Die lijkt me reuze interessant. Een stuk interessanter dan mijn comfort zone eigenlijk. Die ruimte zit vol met avonturen en nieuwe kansen en ik vind het wel eens tijd dat ik eens ga zien wat voor avonturen dat zijn.

Ik vond dit een hele moeilijk opgave. Het bedenken was niet het moeilijkste gedeelte, maar het verwoorden en het daadwerkelijk op papier zetten was niet erg gemakkelijk. Maar samen met heel veel andere leuke bloggers doe ik mee aan de Happy Challenge en dan ga ik niet zomaar terug krabbelen ๐Ÿ™‚

Je kunt nog tot en met Valentijnsdag mee doen met de winactie! KLIK HIER!

2 thoughts on “Happy Challenge #4: Wat wil jij veranderen?

Wat denk jij ervan?

