Happy Challenge #7 Dankbaar zijn

Het is even geleden, maar hier is de Happy Challenge weer. Na een paar drukke dagen van school, werk en een mini vakantie naar Londen heb ik eindelijk even de tijd gevonden om verder te gaan met de Happy Challenge. Week vijf en zes volgen deze week verder, maar omdat deze toch speciaal voor elke dag van de week is heb ik deze even voorrang gegeven.

De opdracht van deze week gaat over dankbaarheid. We zijn het met zijn allen eigenlijk veel te weinig en we waarderen alles wat we hebben veel te weinig. Het huis waar ik in woon en dan nog mijn tweede huis in Leeuwarden, het eten dat elke dag op tafel staat en mijn lieve familie en vrienden. Ik neem het soms voor lief.

c36e26b221098ac59c0a925c8288c047 

Nu is het tijd om bewust te zijn van deze fijne dingen en dankbaar te zijn voor alles wat je hebt. Of het nu groot of klein is maakt niet uit. Het maakt jou gelukkig en wees daar dankbaar voor!

Maar wat is nu de precieze opdracht? Het is de bedoeling dat je elke dag ’s avonds voor je gaat slapen tien dingen opschrijft waarvoor je dankbaar bent. Maar om het niet heel erg gemakkelijk te maken, moeten dit elke dag tien andere dingen zijn. Ik moet dus op zoek gaan naar de kleine dingen die het leven zo fijn maken. Al is het het kerstalbum van Kelly Clarkson in februari of het stukje taart op een vrijdagavond, eindelijk die paar kilometer achter elkaar kunnen hardlopen of een nieuwe kraan op je werk. Het leven is fijn. Laten we het waarderen 🙂

Mijn lijstje van vandaag (en een beetje van afgelopen week) 
♥ Een dag Amsterdam met familie.
♥ Schaatsen. Ik hou ervan. Ik word er onwijs gelukkig van.
♥ Aankomen op Schiphol en dan opeens opgehaald worden door je vriendje.
♥ Na een paar dagen Londen weer lekkere kaas eten.
♥ De boerenkool van Mem.
♥ De nieuwe kraan op mijn werk.
♥ Een grote verjaardagskaart richting een vriendinnetje.
♥ Dat het steeds langer licht is.
♥ Dit lijstje maken.
♥ De nieuwe The Big Bang Theory aflevering!

Dat was mijn lijstje van vandaag. Het is dus de bedoeling dat ik elke avond een berichtje achterlaat met mijn dankbaarheidslijstje. Dat is inderdaad een challenge. Tot morgen!

d28cc328915511448dc833ad485945f3

 

Bron #1/  Bron #2

One thought on “Happy Challenge #7 Dankbaar zijn

Wat denk jij ervan?

