Thee drinken bij Yumchaa

Toen ik in Londen was ontdekte ik de fijne thee huisjes verspreid over de stad. De naam? Yumchaa. Yumchaa is een heel leuk thee bedrijf met vier winkels in de stad en zes stallen op verschillende ‘markets’ zoals de Portobello Market, Camden Lock Market en de winkels vind je in onder anderen Tottenham Street en Soho. Ik ontdekte de thee op de Portobello Market en ben later bij de winkel geweest op Tottenham Street en ik wilde echt dat we dit ook in Leeuwarden hadden!

SAMSUNG

De binnenkant van de super fijne winkel waar je alle soorten thee kunt drinken en zelf kunt kopen. Het is er heerlijk licht, rustig en alles draait om thee. Bij Yumchaa vindt je alleen maar losse thee, ze zijn sterk tegen thee zakjes want die bestaan vooral uit thee stof en kapotte bladdeeltjes terwijl die bladdeeltjes juist heel moeten blijven, omdat ze zo belangrijk zijn voor de smaak en diepte in de thee. Ik kan je vertellen, de bladdeeltjes zijn ook zeker heel. Mijn hele thee kan zat vol met bladeren en bloemetjes en dat maakt het heel erg leuk. Er is dus geen thee zakje te bekennen in de hele winkel. De sfeer in de winkel is ook erg leuk. Er zitten veel studenten thee te drinken of rustig te werken en daar is het echt de beste plek voor!

SAMSUNG

Mijn kopje thee met een onwijs lekkere frambozen en witte chocolade muffin.

Je kunt er zelf ook thee kopen en dat is nu juist precies hetgeen waar ik het even met jullie over wilde hebben. Ze hebben een onwijs groot aanbod aan losse thee en overal hangen kleine kopjes waar je de thee kunt ruiken en voelen. Er zijn vier categorieën: witte thee, groene thee, zwarte thee en rode thee. En wat ruikt het lekker! Alle soorten hebben ook hele leuke originele namen zoals Notting Hill, Caramel Sweetheart, Regents Park of Tranquillity.

SAMSUNG

Ik heb twee soorten gekocht namelijk een groene versie en een zwarte versie. De groene vind ik tot nu toe echt het lekkerst en die kan ik echt de hele dag door drinken. Yumchaa beschrijft de Regent Street alsof je de kus van de zon op je wangetjes voelt. Het is net een picknick in een mok en het smaakt als een tropische vakantie en ik ben het daar helemaal mee eens. Het is een hele fruitige thee zoals ik hem het liefste drink. Ook is deze thee erg geschikt voor ice tea, dit heb ik alleen nog niet uitgeprobeerd. De twee versie is een zwarte thee die je een avontuurlijke wandeling door de bossen geeft. Het is een hele lekkere simpele thee met lekkere donkere vruchten erin die je drinkt als je even weg wilt gaan van alle drukte.

SAMSUNG

Zoals je ziet zijn het echt grote stukken thee en er zitten zelfs bloemblaadjes in.

  SAMSUNGSAMSUNG

Als je dus binnenkort naar Londen gaat wil ik je echt aanraden om Yumchaa te bezoeken. Regent Park is mijn favoriete smaak en de muffin was onwijs lekker! Zeker een must om te bekijken als je in Londen bent!

Wat denk jij ervan?

