Het leven is heerlijk.

Een jaar geleden schreef ik een klein verhaaltje. Het was kwart voor één ’s nachts en ik wilde heel spontaan een berichtje sturen. Dit was hem:

Het is kwart voor één ‘s nachts. Ik ben net een uur thuis van mijn eerste praktijkdag in de keuken en ik zit op de bank met mijn laptop en glaasje witte wijn. De muziek speelt zachtjes op de achtergrond en ik voel me goed! Ik besef dat het leven heerlijk is. Ja, ik ben vandaag om twee uur op school begonnen en was om half twaalf pas klaar. Ik heb me vandaag gebrand aan warme zilveruitjes en liet een bakje met chloortabletten vallen. Maar ik kon daarna op de fiets stappen naar mijn Friese paleisje. Mijn eigen kamer waar de kachel lekker aanstond. Er lagen nog poffertjes in de koelkast en ik had zelfs nog een beetje wijn. Die afwas op mijn koelkast die kan mijn avond niet meer stuk maken. Ik voel me heerlijk! Ik had een geweldig weekend, een beetje slaapgebrek, een fijne aflevering van The Vampire Diaries, lieve vriendinnetjes en grappige momenten. Het knuffelen op de vrijdagavond tot het nuchter zijn op de zaterdagavond/nacht waardoor ik weer getuige mocht wezen van de fijne bijwerkingen van alcohol en zondag weer lekker in mijn eigen bed in slaap vallen en maandag in de auto naar Leeuwarden.

Het is nu een jaar later en ik begon te denken. Vind ik het leven eigenlijk nog wel zo heerlijk als dat ik het toen vond? Ben ik nog steeds zo blij? Ik ben op dit moment niet in mijn Friese paleisje te vinden, maar bij mijn andere huis. Ik heb misschien iets meer stress en zorgen, ben ik iets vaker in de sportschool te vinden, drink ik geen wijn meer en werk ik iets meer uren dan vorig jaar. Verder vind ik het leven nog steeds heerlijk. Ik ben blij, gelukkig en dankbaar. Toch ben ik ook weer benieuwd waar ik volgend jaar rond deze tijd ben. Zit ik dan in Finland of blijf ik gewoon in Nederland. Heb ik nog steeds dezelfde kamer en dezelfde vrienden of gebeurt er straks iets heel anders. Kan ik dan een marathon lopen of is die hardloopfase dan allang voorbij. Ik heb werkelijk geen idee waar ik volgend jaar beland en dat is toch eigenlijk ook best wel leuk. Het is en blijft altijd mysterieus wat er volgend jaar gaat gebeuren en waar je dan in je leven bent.

Ik ben benieuwd en ik heb er zin in!

One thought on “Het leven is heerlijk.

Wat denk jij ervan?

