De reis naar lang haar #2

In oktober schreef ik het eerste verhaal hier over. Ik heb de keuze gemaakt om mijn korte haar te laten groeien en kijken hoe snel ik mijn lange lokken weer terug heb. De laatste keer dat ik in de kappersstoel zat was 25 januari en het haar groeit! Het is lang, zwaar en warm maar het groeit. En dat is wat ik wilde.

En op dit moment? Hoop ik dat de module heel snel is afgelopen zodat ik weer naar de kapper kan! Want hoe graag ik het ook lang wil hebben, het is onhandig en wennen. Als dame die al zowat zes jaar lang kort haar heeft is deze reis naar het lang haar moeilijk en vol obstakels. Het is lang, het wil niet zitten, ik kan er net niets mee want nog niet lang genoeg voor een staart. Ik kan er gelukkig wel in vlechten en nog heel even en er kan een haarband vlecht in. Wel vind ik het leuk dat ik merk dat het langer wordt. Het haar kan weer achter de oren en het vlechten gaat steeds beter. Dan ben ik weer gelukkig, maar het duurt me wel allemaal een beetje te lang. Soms verlang ik weer gewoon naar dat korte koppie. Beetje gel in het haar en ik hoefde er de hele dag niet meer naar om te kijken.

In Antwerpen op 27 januari. Het haar kon nog niet achter de oren.

Afgelopen week en ik kon er zelfs een vlecht haarband van maken. Bam! Het groeit!

Maar er zitten ook wel voordelen aan hoor. Niet alles is negatief. Anders was ik allang naar de kapper gerend om het er allemaal weer af te halen. Voordeel 1: onder de douche is het nog langer en kan er een staart in. Dan ben ik er teveel mee aan het spelen, maar water door ‘lang’ haar voelt zo lekker! Voordeel 2: ik kan er al meer mee. Ik kan er vlechten in maken en dat vind ik wel heel erg fijn. En ik krijg er een liever hoofd van. Geloof ik. Denk ik. Dat krijg je van lang haar. Je wordt er meer een meisje van 🙂

Ik heb nog drie week. Na de tentamenweek ga ik heen, want ook al wil je je haar laten groeien. Ga altijd tussendoor naar de kapper. Niet alleen kom ik er blijer vandaan, omdat het haar weer goed zit maar het blijft beter in model. Was ik in januari niet naar de kapper gegaan dan had ik nu een matje gehad plus het haar was niet in één lijn gaan groeien. En niets is zo slecht als haar dat niet goed wil zitten!

Tot over een paar week. Ik houd jullie op de hoogte!

Wat denk jij ervan?

