Het debuut album van Lea Michele

Lea-Michele9

Ik ben altijd al fan geweest van haar stem. Ik ontdekte haar stem via Glee en nog steeds zijn de liedjes waarin zij zingt favoriet. Gelukkig heeft ze nu haar eigen album en ik ben een nog grotere fan! Ik weet dat niet iedereen het hier mee eens is, maar gelukkig zijn we niet allemaal hetzelfde en kan ik wel genieten van haar nieuwe album 🙂 

Voor de Lea Michele kenners onder de ons weten we wel dat haar grote liefde vorig jaar is overleden en dat een aantal liedjes op dit album te maken hebben met Cory. Dat vind ik lief. Het lijkt me verschrikkelijk om je grote liefde te verliezen en dan wel op z’n jongen leeftijd. Brr, ik moet er niet aan denken. Dan vind ik het mooi dat je je gevoelens kwijt kunt in een liedje om zo toch een beetje het verdriet te verwerken.

Het album bestaat uit veertien tracks en stiekem lijken ze ook wel een beetje uit elkaar, maar ik ben z’n fan van haar stem dat ik het niet erg vind. Het album heeft vrolijke en aanstekelijke nummers, maar ook emotionele liedjes. Natuurlijk is het liedje over Cory gevoelig, If You Say So gaat over Cory en de tekst is toch wel aangrijpend, maar de rest van liedjes zijn ook erg leuk. Mijn favorieten: Burn with you, Louder en Battlefield.

Het album is in de VS echt onwijs goed ontvangen!  Ze is op weg naar de top 10 van de Billboard 200 albums charts. Ze heeft al een heleboel albums verkocht en ook in Itunes charts staat hij hoog genoteerd.

Ik vind het in ieder geval een geweldig album en ik draai hem grijs op Spotify. Met hier en daar een Glee song, want haar stem vind ik echt geweldig!

Wat denk jij ervan?

