Another Blogging Tag

Er dook afgelopen week weer eens een leuke tag op in blogland.  De tag gaat over bloggen en Cynthia, Tedje en Annemerel schreven er ook al over. Ja, het is weer een tag die rond zwerft in blogland en heeft daarom ook een hele toepasselijke naam namelijk de another blogging tag. Ik ben een goudvis in een zee vol bloggers, een baby tussen alle grote namen, maar daarom wilde ik deze tag nog wel graag doen.

Wat zou je aan je eigen blog willen verbeteren en wat wil je zeker zo houden?
Mijn lay-out zou ik graag willen veranderen. Het is iets waar ik me aan erger, maar ik heb er niet genoeg verstand van om er zelf wat moois van te maken. Een eigen domein met een gepersonaliseerde lay-out lijkt me geweldig, maar voor nu ben ik ook wel redelijk tevreden. Misschien straks nadat het Day Zero Project is afgelopen gooi ik het roer helemaal om en maak ik er wat anders van. Blijft een verrassing 🙂 Wat ik wel erg leuk vind, is dat het persoonlijk is. Ik wil zelf ook altijd graag weten wie het gezicht achter de verhalen zijn en ik geloof dat het redelijk duidelijk is.

Doe je alles voor je blog alleen?
Jazeker, maar zoveel hoeft er niet te gebeuren. Een foto hier, een verhaaltje daar en verder komt er niets bij kijken. 

Welk cijfer zou je je eigen blog geven?
Oei, dit is een moeilijke vraag. Soms ben ik best trots op een verhaaltje en denk ik: ‘Jildou, dat heb je goed gedaan’. Er zitten ook dagen bij dat ik denk: ‘Jeetje, nu heb je er echt even een potje van gemaakt!’. Gelukkig leren we van vallen en opstaan 🙂

Verdien je geld met bloggen?
Nee, niets.

4

Wat vind je een nadeel van bloggen, als je iets zou moeten kiezen? Of: heb je wel iets minder leuks meegemaakt door je blog?
Ik heb eigenlijk nog niet iets minder leuks meegemaakt door mijn blog en een nadeel van bloggen heb ik ook nog niet echt iets gemerkt. Wel denk ik dat als je groter wordt en gaat groeien, er een druk op je schouders komt hangen en wordt er meteen veel meer van je verwacht.

Waardoor blijf jij hangen op een blog en wanneer klik je weg?
Bij een mooie lay-out. Dat vind ik erg interessant en ook de schrijfstijl. Ik ben niet zo van de beauty-blogs of fashion-blogs dus ik lees sowieso al meer verhalen en als je een fijne schrijfstijl hebt blijf ik al snel bij je hangen. En als je uit het noorden van Nederland komt, dan vind ik je al snel interessant. Wij bloggers uit Drenthe, Groningen en Friesland zijn schaars.

Heb je mensen leren kennen door het bloggen? Zo ja, wie bijvoorbeeld?
Ja en dit vind ik heel leuk. Ik heb Petra leren kennen doordat ik haar blog en op Twitter volgde. Toen ze een keer een slaapplek nodig had mocht ze een nachtje logeren in mijn kamer en nu hebben we woensdag samen meegedaan aan de Fun Run. Ik vind het super leuk dat ik iemand ken die ook iets met bloggen heeft, want ik ken verder helemaal niemand die dat doet.

Wat vind jij van persoonlijk bloggen? Waar let je op bij de informatie die je deelt op je blog?
Mijn blog bestaat vooral uit persoonlijke verhalen, dus ik vind persoonlijk bloggen een dikke plus. Maar er zijn dingen die ik niet deel. Zo weet ik dat er mensen zijn die gewoon niet zo graag op het internet tevoorschijn komen en dat moet ik natuurlijk gewoon respecteren. Soms vind ik dat wel jammer, maar ik kies ervoor om het internet op te gaan. Als anderen dat niet willen kan ik dat natuurlijk niet aan hun opdringen.

Denk je nog lang door te gaan met bloggen en hoe zou je blog zich dan ontwikkelen, volgens jou? Wanneer zou je stoppen?
Dit vind ik ook een moeilijke vraag. Ik doe dit al best wel lang, maar echt met pieken en dalen. De laatste tijd is het weer iets stabieler, maar ook het niveau stijgt en daalt ook net zo snel weer. Maar wanneer ik zou stoppen? Het is moeilijk te zeggen, ik heb nooit de ambitie gehad om van deze hobby mijn werk te maken dus ik ben benieuwd hoe lang ik het volhoud.

Zou je je blog verwijderen in ruil voor 50.000 euro?
Ten eerst, €50.000 is heel erg veel geld! Voor een blog zoals die mij is dit natuurlijk heel erg veel geld en dit is perfect om de wereld mee rond te vliegen en allemaal andere dingen mee te doen. Ik zal niet meteen JA zeggen, maar ik denk wel dat ik er over na zou denken. Het ligt er natuurlijk ook aan welke voorwaarden er aan vast zitten, want je kunt stiekem ook gewoon opnieuw beginnen.

Welke dingen gebruik jij om te bloggen?
Voor de verhalen: een Dell Inspiron M01Z. Voor de foto’s: Een Canon 1100D en een Samsung Galaxy S Plus die heel nodig aan vervanging toe is.

En dat waren alweer de vragen. Dan is het nu weer tijd voor een kopje thee 🙂

Wat denk jij ervan?

