Hey, I saw you on my screen #10

 

Films, ik houd van ze. In alle maten, vormen, kleuren en geuren. Daarom behandel ik eens in de zoveel tijd films die ik gezien heb en die mijn hart gestolen hebben. Of die ik helemaal verschrikkelijk vond. De afgelopen maanden heb ik niet zoveel films gekeken en ben ik nog maar twee keer in de bioscoop geweest, maar ik heb toch vier films mogen bewonderen die ik erg leuk vond! Vandaag mijn mening over deze films:

Frozen
In ons appartement in Londen keek ik deze film samen met mijn zusje. De film gaat over prinses Elsa die speciale krachten heeft om alles in ijs te veranderen en ze kan het beheersen. Als het op een avond helemaal verkeerd gaat vlucht ze het paleis uit en bedekt het hele koninkrijk onder sneeuw en ijs. Haar zus Anna gaat samen met Kristoff en Olaf op zoek naar Elsa in een groot avontuur. De film is hilarisch, hartverwarmend en ik werd er heel erg blij van. De personages zijn om van te houden en ik ben een groot fan van mini sneeuwpop Olaf. Er werd wel een beetje teveel in gezongen, maar dat hoort nu eenmaal bij een Disney film. Ik vond dit een perfecte film voor een avondje op de bank!
IMDB cijfer: 7,9                 Mijn cijfer: 8,0

The Croods
Nog een animatie film. Normaal ben ik nooit zo van de animatie films, maar de laatste tijd vind ik ze erg leuk. Ook deze film was erg leuk. The Croods gaat over een familie die in een grot wonen. Hun familie bestaat uit vader Grug, mama Ugga, dochter Eep, broer Thunk, oma Gran en zusje zonder naam. Met zijn zessen wonen ze dus in een grot die de familie beschermt tegen de buitenwereld. Als hun grot op een dag wordt verwoest gaan ze de rest van de wereld verkennen samen met Guy. Een groot avontuur wat heel grappig uitpakt en hun kijk op de wereld volledig veranderd. De film was erg vermakelijk en er zat een mooi verhaal in. Je moet de wereld verkennen, buiten je comfort zone stappen en zien wat de rest van de wereld je te bieden heeft en dat wordt mooi beschreven in de film.
IMDB cijfer: 7,3                 Mijn cijfer: 7,0

Divergent
Jullie konden deze week al lezen over mijn slechte bioscoop ervaring van vorige week zondag, maar deze avond is uiteindelijk toch nog goed gekomen. Nadat we The Haunted House 2 snel hadden verlaten gingen we naar Divergent. Ik was hier al heel erg nieuwsgierig naar en hij was zeker niet verkeerd. Natuurlijk is het weer een film met meerdere delen wat gebaseerd is op boeken en wat lijkt op The Hunger Games of de Twilight serie, maar het is ook moeilijk om origineel te blijven en ik vond dit een hele leuk film. De film speelt zich af in Chicago en na een grote verwoestende oorlog zijn de inwoners verdeeld in vijf groepen om zo de vrede te bewaren in de steden. Een test moet bepalen bij welke groep je past. Voor Tris werkt de test niet en komt ze als Afwijkend uit de test. Dit betekent dat ze bij alle vijf past, maar dit is blijkbaar een gevaar voor de samenleving dus moet het geheim blijven. Ze besluit zich aan te sluiten bij de Onverschrokkenen, wat haar toch wel heel erg zwaar valt. Wat er verder gebeurt bestaat veel te veel uit spoilers dus laat ik het hierbij. De film duurde helaas wel wat te lang. Het begin waar ze de achtergrond uitleggen was wat langdradig en hoewel het niet heel erg storend was vond ik dat het wel iets sneller had gemogen. Toch wel een bijzonder verhaal, want wat zou jij doen als je een groep moest kiezen? Koos je voor de onverschrokkenen, de slimme, de vriendelijke, de eerlijke of de zelfverloochening. Moeilijke keuze hoor.
IMDB cijfer: 7,5                 Mijn cijfer: 8,0

Rio 2
De laatste film is weer een animatiefilm en ik verwachte best veel van deze film. De eerste versie vond ik geweldig, maar deze tweede viel me best tegen. Blue gaat samen met zijn vriendin Jewel en hun drie vogelkindjes op zoek naar meer blauwe Ara’s in de Amazone. Als ze die uiteindelijk vinden blijkt dat het leefgebied van de vogels in gevaar is en ze moeten het redden. Het is wel een leuke film, maar ik was er helaas niet zo wild van als dat ik had verwacht. Er werd veel gezongen, het liep niet zo soepeltjes maar de animatie is prachtig en prachtige kleuren. Die 3D versie had dan van mij niet gehoeven, maar tegenwoordig zijn alle films in 3D. Over het algemeen vond ik het een prima film, maar deel 1 was leuker.
IMDB cijfer: 6,8               Mijn cijfer: 6,5

Nu ga ik heel hard duimen dat ik binnenkort naar The Amazing Spiderman kan. Die lijkt me namelijk heel erg leuk en ik ga op zoek naar meer animatie film want die zijn toch wel erg leuk!

Wat denk jij ervan?

