Voor mij geen vampieren meer

Was ik een paar maanden geleden dolgelukkig dat het vijfde seizoen van The Vampire Diaries weer begon, heb ik nu al vijf afleveringen gemist. Ik ben er klaar mee. Klaar met de vampieren. Jammer voor Damon en Stefan, maar ik vind Elena gewoon niet leuk meer. Al dat gezeur en het gedraai om de mannen heen. Ik ben er klaar mee. Ook de liefde voor The Originals is verdwenen. De magie is er gewoon niet meer en de aantrekkingskracht is uitgewerkt. Vampieren zijn gewoon niet zo leuk meer.

Vampieren hebben plaats gemaakt voor sprookjesfiguren en de heksen zijn vervangen door wraak. Want ik ben dan twee series kwijt geraakt, ik heb er ook weer twee liefdes bij gekregen. Waarom ik zomaar afscheid wilde nemen van deze series is me een groot raadsel. Opeens hoefde het voor mij niet meer. Ik was klaar met het bloed, het bijten en de driehoeksverhoudingen terwijl ik wel een lange relatie heb met de vampieren. De liefde voor vampieren begon op de middelbare school. Samen met twee vriendinnen volgde ik de serie en spraken we erover tijdens wiskunde. Toen we onze eigen weg gingen richting het studentenleven nam ik geen afscheid van vampieren. Nu vijf jaar later scheiden onze wegen en neem ik afscheid van Stefan, Demon, Klaus en Elijah.

Ik was toe aan een nieuw avontuur en die vond ik in Revenge en Once Upon a Time. Misschien dat ik stiekem weer terugkrabbel naar vampieren en weerwolven, maar op dit moment zie ik dat nog niet echt zitten. Nu is bijna het vijfde seizoen afgelopen en komt er weer een zesde seizoen aan. Ik hoop dat er nog veel mensen van zullen genieten. Ondertussen vermaak ik me met sprookjesfiguren, avonturen, zwaardgevechten, een grote vloek, wraakacties.

Posted in TV

One thought on “Voor mij geen vampieren meer

  1. Ik was ook altijd trouw aan het kijken, maar de laatste 4/5 afleveringen heb ik nog niet gekeken. Ik vind het ook niet zo boeiend meer.

    Ik had al eerder wat gelezen over Once Upon A Time. Die serie misschien maar een kans geven.

Wat denk jij ervan?

