Run Baby Run

52377c737dd615196c59b1c58fee6087

Jawel, we hebben weer een tag vandaag. Deze keer een tag van Annemerel en deze keer is het een hele leuke tag. Deze gaat over hardlopen en Jildou is opeens zo gek van hardlopen dat ik deze met liefde invul en met jullie deel 🙂

♥ Wanneer ben je begonnen met hardlopen? 
Dat zal denk ik ergens begin maart geweest zijn. Opeens wilde ik ook hardlopen, ik was er zeker van! Ik zocht mijn hardloopschoenen uit bij de Run2day en sindsdien heb ik ze zeker één a twee keer per week aan. 

♥ Waarom ben je (in eerste instantie) gaan hardlopen? 
Natuurlijk willen we allemaal meer bewegen voor die killer bikini-body, maar van twee keer per week hardlopen krijg je die helaas niet zomaar. Ik ben in eerste instantie gewoon begonnen omdat ik graag een nieuwe uitdaging wilde, ik wilde ook op zoek naar de runners high en gewoon omdat het goed is voor mijn conditie. 

♥ Ben je altijd een hardloper geweest, of stond hardlopen voor jou gelijk aan steken in je zij? 
Vroeger  op de basisschool en middelbare school was het echt de steken in mijn zij. Op de basisschool moesten we in groep 7 & 8 drie kilometer hardlopen door het bos. Ik kan je vertellen, laatste werd ik niet maar ik bleef wel steken in de top 5 van onderen. Op de middelbare school was ik ook al niet zo fanatiek.  Wil niet zeggen dat ik echt onsportief was vroeger. Ik heb gevolleybald, gezwommen en veel paard gereden. Maar waar die fanatieke hardloop spirit nu opeens vandaan komt is voor mij ook stiekem wel een raadsel 🙂

♥ Loop je het liefst alleen of samen? 
Ik vind het allebei leuk. Samen met mijn zusjes of vriendje is heel gezellig, maar soms onhandig. Mijn vriendje loopt wat sneller en langer en mijn zusjes zijn niet zo getraind. Maar alleen vind ik ook prima. Lekker alleen, je eigen tempo vinden en zelf het ritme, tijd en plaats bepalen. 

♥  Wat is je favoriete hardloopschoen?
Ik heb maar één hardlooppaar en dat zijn mijn baby’s. Ik ben echt dol op ze! Ze zijn dan misschien niet zulke pareltjes als Nike’s, maar ik loop op wolkjes als ik ze aan heb. Ik ben de gelukkige eigenaresse van de Saucony Ride 6 en ze lopen heerlijk! 

♥ Waar loop je normaal gesproken? 
Of in de omgeving van mijn huis in Leeuwarden, de loopband in de sportschool in Leeuwarden of in het bos bij mij thuisthuis. Alle drie verschillende plekken dus. 

download

♥ Wat is het gaafste rondje dat je ooit gelopen hebt? 
Afgelopen donderdag! Het was dan geen zes kilometer in één stuk door maar het was door de regen en het was heerlijk! Samen met allemaal andere enthousiaste hardlopers en loopsters. Super! 

♥ Wat is het grootste drama dat je onderweg hebt meegemaakt?
Verder dan natte sokken ben ik eigenlijk nog niet gekomen. Ik ben nog niet achterna gezeten door een hond of nageroepen door een fietser. Alhoewel dat misschien geen groot drama is. Wc-problemen heb ik ook nog niet meegemaakt,maar ik denk dat ik daar wat meer kilometers voor moet lopen. 

♥ Heb je al wel eens een wedstrijd gelopen? Wat was je eerste wedstrijd? 
Nee, zondag word de eerste. Ik heb er zin in! 

♥ Als je al een wedstrijd hebt hardgelopen, wat is de mooiste wedstrijd die je ooit gelopen hebt? 
Nog niet van toepassing dus 🙂 

♥ Doe je naast hardlopen ook nog andere sporten om je hardlooptraining te ondersteunen? 
Ik sta in de sportschool af en toe eens met gewichten te spelen. Ik doe aan Insanity en af en toe doe ik eens een lesje Body Balance mee. Ik heb me ook ingeschreven voor een proefles yoga en daar ben ik heel erg benieuwd naar! 

♥ Wie of wat is jouw grootste inspiratie op hardloopgebied?
Annemerel en Fieke en Francien. Alle drie top dames. Annemerel volg ik al iets langer dan de andere twee en zij is ook diegene die me een beetje aan het hardlopen heeft gekregen en Fieke en Francien zijn gewoon awesome. Een paar week geleden deden ze mee aan de Two Oceans race in Zuid Afrika en WAUW! Wat een verhalen en wat een kracht zit er in die dames! Francien heeft 56 kilometer gelopen en ze was de laatste die gefinisht is, maar ze heeft de race uitgelopen en het was zo stoer! Echt! Wat een doorzettingsvermogen zit er in die drie dames. Wauw! 

Wat is jouw top 5 powersongs?
Cannonball
Flashdance (What a feeling)
This is what it Feels Like
Burn
Louder

♥ Wat is de langste afstand die je ooit gelopen hebt?
Zes kilometer 😀 

♥ Wat is jouw grootste doel op hardloopgebied? 
Op dit moment: de halve marathon. Dat moet toch zeker haalbaar zijn! 

large

Laat het me weten als je hem overneemt. Ik ben erg nieuwsgierig naar jouw hardloopavontuur!

Wat denk jij ervan?

