Klein zijn is lang zo slecht niet

Naamloos

Volgens het CBS zijn we gemiddeld de langste mensen ter wereld. Met 169,6 cm is er volgens het CBS niemand langer dan ons. De gemiddelde lengte per provincie in Nederland verschilt zelfs. In het noorden van Nederland worden blijkbaar dames gemiddeld 1 tot 2 cm langer dan in het zuiden van het land. Nou, daar merk ik anders helemaal niets van. Met mijn 163 centimeter ben ik echt niet de kleinste dame van Nederland, maar groot is anders. Er zijn veel nadelen aan klein zijn. Om niet eens te beginnen aan die stomme opmerkingen die kleine dames en heren vaak gehoord hebben. Maar aan elk nadeel zit een voordeel. Ook aan klein zijn zitten voordelen.

Mensen met lange benen lopen nemen grotere passen en lopen dus over het algemeen sneller. Dat betekent dat wij gewoon sneller moeten lopen. Wat betekent een betere conditie voor de kleine mensen. Verder zijn broeken nooit te kort, je hoofd stoot je eigenlijk niet omdat je klein genoeg bent, je hoeft nooit te bukken voor een foto en je kunt jezelf makkelijk tussen een grote groep mensen wurmen. Van de één naar de andere kant van de volle kroeg is geen probleem.

En misschien wel het grootste voordeel: beenruimte. Hoe vaak ik wel niet zuchtende mensen heb gehoord die hun benen niet kwijt kunnen in de bus, auto, trein en vliegtuig. Daar heb wij kleine dames en heren geen last van. Hoewel er misschien meer nadelen zijn dan voordelen is het lang zo slecht niet om klein te zijn.

We kunnen dan misschien niet bij de hoogste plank in de supermarkt en bij concerten zie je alleen ruggen en achterhoofden in plaats van de actie op het podium, maar we hebben altijd nog beenruimte.

Posted in Fun

2 thoughts on “Klein zijn is lang zo slecht niet

  1. Ook concerten zijn voor mij geen probleem. Ik heb een wildvreemde lange slungel die recht voor mij ging staan eens op zijn rug getikt. Een paar seconden later zat ik op mijn schouders!

  2. Leuke post, zo herkenbaar! 162 hier 🙂 Een van de eerste dingen die mensen tegen mij zeggen is inderdaad: ‘Wat ben jij kleín!’. Ik lach er meestal om, ik kan in ieder geval mijn benen kwijt! 😀

Wat denk jij ervan?

