De reis naar lang haar #3

Het is alweer 9 weken geleden dat ik in de kappersstoel zat. 2 maart was de laatste keer dat een paar millimeter van mijn haar af ging en stiekem begin ik me af te vragen waarom ik lang haar wilde. Vandaag even een update het gevecht met mezelf en mijn haar. Waarom ik graag naar de kapper wil, maar juist ook weer niet.

Laten we even helemaal teruggaan naar het begin. In februari 2009 ging de schaar in mijn haar. Dit was in havo 4 en overigens niet de eerste keer dat ik van lang haar opeens naar een kort kapsel ging. Rond 2003 was het al eens eerder gebeurd en in 2011 ging weer rigoureus de schaar erin. Bang om afscheid van mijn haar nemen ben ik dus duidelijk niet. Ik vond het altijd een beetje raar dat mensen niet naar de kapper durfde, omdat er misschien net vijf centimeter van het lange haar werd afgeknipt. Ik vond het altijd maar watjes. Haar is haar, het groeit wel weer. Het duurt wel lang,maar het groeit wel weer. Nou, het duurt nu wel erg lang. Voor mijn gevoel dan, want eigenlijk groeit mijn haar onwijs snel. In acht maanden is het z’n tien tot vijftien centimeter gegroeid en gemiddeld groeit haar maar één centimeter per maand. Alsnog gaat het me niet snel genoeg. Gelukkig kan ik nu wel eindelijk een staart in en dat maakt de reis naar lang haar een stuk makkelijker te bereizen.

2014-05-29 10.13.59 983657_858901294123243_2776158875513004415_n

Jazeker! Ik heb een staartje. Wel echt een mini staartje, maar mijn haar is uit mijn gezicht. Ik heb er wel vijf speldjes voor nodig om al het het loshangend haar vast te binden, maar het is een staartje. Maar over drie week zit ik gewoon weer even bij de kapper. Om het gewoon weer even netjes in model te knippen, want een model zit er niet echt in. Misschien zelfs hier en daar een kleurtje. Ik ben nog steeds niet helemaal gewend en ik wil soms toch wel weer erg graag terug naar het lekker korte haar, maar nu er een staartje in zit, kan ik deze reis veel beter aan!

Posted in Fun

Wat denk jij ervan?

