Voetbal kijken met de mannen

De achtste finale van het WK. Ik heb het vanavond gezien. Alle wedstrijden van Oranje heb ik eigenlijk gezien, zoveel voetbalwedstrijden achter elkaar heb ik nog nooit gekeken. De laatste volledige voetbal wedstrijd die ik zag was waarschijnlijk tijdens het EK en dan kan ik hem niet eens meer herinneren. Laat het duidelijk zijn: een grote voetbalfan ben ik dus niet. Waarom zag ik dan wel deze afgelopen vier wedstrijden? Ik geef het Vriendje maar de schuld. Hij kijkt graag de wedstrijden met vrienden en stiekem vind ik dit eigenlijk ook best gezellig.

En wat is het soms spannend. Dan zit ik op het puntje van mijn stoel, omdat ik toch graag wil dat Klaas-Jan Huntelaar die bal erin schiet en als er dan toch eindelijk dat doelpunt komt juich ik net zo hard mee. Voetbal kan soms best leuk zijn.

Maar wat kunnen die mannen er door heen kletsen en wat kunnen ze goed mee coachen alsof ze Louis van Gaal zijn. Maar dat geeft de wedstrijd ook wel weer een extra dimensie. De coaches zijn zeker kritisch, want de Oranje spelers kregen van deze supporters geen voldoende voor hun voetbalspel in de eerste helft van de wedstrijd.ย Maar door deze mannen weet ik nu wel wat buitenspel is. Weet ik ook (bijna dan) wanneer er een corner, vrije trap of penalty genomen moet worden en ook zag ik dames voetballen in bikini want blijkbaar gebeurt dat in de rust van de wedstrijd. Ook Twitter doet goed mee en zien we een vliegende van Persie en Huntelaar ‘came in like a sambabal‘. Van die creativiteit hou ik wel, ik zag zelfs de minions even tevoorschijn komen.

Dat voetbal kijken met de mannen vind ik leuk. Erg leuk zelfs maar begrijp me niet verkeerd. Ik zal ook weer gelukkig zijn wanneer het is afgelopen en die WK reclames van de televisie zijn en niet iedereen liedjes meer zingt over kampioen zijn. Ik heb wel weer genoeg van de juichpakken, juichpetten, voetbalfilms van Nike of de hamsters van de Albert Heijn.

Maar natuurlijk kijk ik zaterdagavond de kwartfinale met Nederland tegen Costa Rica. Extra leuk, omdat mijn exchange broertje uit Costa Rica komt en een kant kiezen dan wel heel erg leuk wordt. Nederland gaat winnen, i k voel het. Ook is het belangrijk voor de voetbalpoule, want ik sta nog steeds niet in de top tien. En ik kijk de wedstrijd met de mannen, want dat geklets en dat coaching maakt het hartstikke leuk!

 

Wat denk jij ervan?

