Even een kletspraatje

Het is er bijna. Ik kan het bijna aanraken. Nog een paar dagen en dan is het zover. Ik moet nog heel even leren. Ik hoef nog maar één tentamen te leren. Probeer dat maar eens met 26 graden en een zonnetje.  Als je ook nog eens een week geen boek hebt aangeraakt dan maakt dat er niet heel erg veel makkelijker op.

Maar vrijdag heb ik nog één tentamen. Dat is bijna twee week later dan mijn gewone tentamenweek. Eigenlijk waardeloos dus. Maar goed. Vanmiddag, vanavond en morgen heb ik de hele dag de tijd om te leren, maar het gaat moeizaam. Dus eerst maar eens even een verhaaltje over de gang van zaken.

Het wordt dus steeds mooier weer. Daar worden we heel erg gelukkig van. Straks kunnen we weer rond huppelen in korte broekjes, jurkjes, hempjes en op slippers. Daarom ging ik gisteren maar eens weer richting Groningen om mijn zomerkleding collectie aan te vullen. Gelukkig is dat heel goed gelukt en heb ik voor de zomer weer wat korte broeken en jurkjes om aan te doen als het Nederlandse weer het toelaat.

Verder staat er voor morgen een 5K op de planning. Misschien zelfs iets langer als de benen het toelaten. Er staat in oktober een 6,4 kilometer wedstrijd op de planning en hiervoor moet erg hard getraind worden. Vooral omdat er één kleine uitdaging tegenover staat. Dat wordt overigens nog wel even hard werken hoor. De vijf kilometer lukte in een half uur, maar om daar binnen dezelfde tijdsperiode nog eens 1,4 kilometer bij aan te plakken wordt hard werken. Dus morgen gaan we hardlopen.

Gisteravond zat ik in de gymzaal van mijn zusje haar middelbare school, omdat ze haar diploma mocht ophalen. Het was een hele lange avond, van half acht tot half elf in een erg warme gymzaal wordt uiteindelijk wel een vermoeiende diploma uitreiking. Maar ik mag een hele trotse zus zijn, want mijn zusje heeft een prachtige cijferlijst en een heel mooi diploma. Verder keek ik het vijfde en zesde seizoen van Grey’s Anatomy na mijn tentamenweken en ik zit er weer helemaal in. Wat is dat ook alweer een heerlijk programma! Seizoen zeven is aan het downloaden op dit moment. Ik heb toch bijna vakantie en helaas zitten er voor mijn nog niet erg veel uren op bij het restaurant of de La Place dus ik moet mijn tijd verdrijven op een andere manier. Ook ga ik leren omgaan met de naaimachine, want dat heb ik eigenlijk altijd al gewild en ik heb nu straks tijd genoeg.

Wat staat er nog op de planning voor de rest van de week.> Morgen dus dat rondje hardlopen. Vrijdag een rondje autorijden, even de mobiele telefoon naar mijn oma brengen, tentamen maken en weer terug naar huis. Zaterdag moet ik weer werken en ’s avonds is het barbecue tijd en voetbal tijd. Ik ben erg benieuwd of Nederland Costa Rica kan verslaan. Zondag heb ik een wedstrijd en dan ook eigenlijk wel officieel vakantie. Dan is het ook tijd om weer wat verhaaltjes te schrijven, want het is hier akelig stil gebleven.

En nu ga ik lekker slapen. Hebben jullie eigenlijk al vakantie of moet je ook nog even met je neus in de boeken hangen?

Wat denk jij ervan?

