Het leed dat Marktplaats heet

Ik probeer een telefoon te kopen. Al een hele tijd. Had ik het een paar maanden geleden maar gedaan, want nu is de nieuwprijs opeens €50,- gestegen. Heel jammer dus. Maar gelukkig hebben we een ander bekend fenomeen. Iets waar je heel gemakkelijk een nieuwe telefoon of welk elektrische apparaat maar kan kopen. Helaas heeft dit voor mijn nog niet echt windeieren gelegd.

Wanneer iemand zichzelf Best Price Phone Tablet noemt gaan er toch ergens alarmbellen rinkelen. Hetzelfde als wanneer je me vraagt om meteen het geld over te maken, omdat de telefoon anders aan iemand anders wordt verkocht terwijl ik hem de volgende dag wilde ophalen. Ook vind ik je echt niet aardig als je mij verteld de telefoon absoluut niet te willen reserveren, waarna een dag later de telefoon op geserveerd staat terwijl ik had afgesproken om de telefoon op te halen. ‘Sorry, maar iemand was je voor’ was het antwoord. En voor hoeveel meer? €10.-. Juist ja, Marktplaats is niet altijd heel erg fijn. Ook vervelend. Advertenties die maar niet worden verwijderd en je valse hoop krijgt.

Kijk, ik vind Marktplaats verder fantastisch. Ik heb nog nooit een nieuwe i-pod gekocht in de winkel, daar had ik Marktplaats voor. Het heeft me een koelkast, kledingkast, nachtkastje en een paar schaatsen opgeleverd en ik ben er hartstikke blij mee. Ook heb ik via deze weg al eens mensen blij gemaakt met een schakelbrommer, een fiets en barbie’s maar waarom lukt het me dan niet om een telefoon via Marktplaats te bemachtigen.

Ik ga dus nog gewoon even door met zoeken. Er moet toch ergens een mogelijkheid zijn om die Samsung S4 mini te bemachtigen via Marktplaats?

Heb jij al eens van dit soort taferelen meegemaakt op Marktplaats? Vertel!

2 thoughts on “Het leed dat Marktplaats heet

  1. Zelf verkocht ik onlangs mijn televisie, althans dat wilde ik doen via MP. Maar eenmaal een advertentie aangemaakt te hebben bleek ik er 7,50 voor te moeten betalen…en dan staat de tv ook nog onderaan alle nieuwe tv advertenties. Uiteindelijk heb ik hem verkocht via via.. dat een bedrijf moet betalen, lijkt me logisch…maar consumenten? Echt niet!

    Vervolgens had ik een nieuwe fiets gekocht, doordat ik extra korting kreeg als ik mijn gebruikte fiets niet zou inruilen heb ik deze verkocht via internet… en marktplaats? Die kan m’n rug op.. via google kwam ik op http://www.fietsmarktplein.nl/tweedehands-fietsen, verkocht met een week en nog gratis ook!

Wat denk jij ervan?

