De Blogilates kalender is afgelopen!

Het is gebeurd. De Blogilates kalender is afgelopen en vandaag ga ik jullie vertellen hoe het gegaan is. Heb ik alle dertig dagen volgehouden of ben ik na vier dagen uiteindelijk gestopt? Ondertussen is het al zeven augustus, maar dat mag de pret niet drukken. Alsnog vandaag het resultaat:

2014-07-29 17.09.20

19 keer heb ik een krul door een dag gezet. De foto werd op 29 augustus gemaakt. De dertigste deed ik nog wel braaf mijn oefeningen, maar de 31e paste het niet meer in mijn schema. Maar 20 keer lag ik op dus het matje om oefeningen te doen. Elke keer een uur lang en zo slecht was het helemaal niet. Vaak lag ik ’s morgens of rond drie uur na mijn werk in het gras. Soms in de volle zon en soms met schaduw. Het maakte het wel een stuk prettiger dat ik gewoon buiten kon sporten. Terwijl ik stond te zweten van de oefeningen creëerde ik een klein bruin kleurtje en had niemand last van mij.

Uiteindelijk begon ik pas op 4 juli, want 3 juli kwam ik pas met het gekke idee. Daarom staat er geen krul door de eerste drie dagen. Daarna had ik meteen een wedstrijd weekend, waardoor ik het helaas zaterdags, zondags en maandags niet deed. Maar alle dagen daarna was ik van de partij. Ik miste er uiteindelijk zeven en dat vind ik behoorlijk netjes. Afgelopen vrijdag werkte ik van 07:00 tot 17:30u en ’s avonds had ik een afspraakje met een vriendin en ging ik bij Vriendje langs omdat hij zaterdagmorgen richting Malta vertrok dus de tijd kon ik even niet vinden. Uiteindelijk zwaaide ik E. om kwart over zes ’s morgens uit. Het was de bedoeling dat ik daarna een uurtje zou sporten, maar met drie uur slaap daarvoor, een hele dag werken voor de boeg en ’s avonds ook nog paardrijden klom ik terug in bed. Daar was ik later de dag heel erg dankbaar voor, maar het sport uurtje miste ik soms wel even.

Uiteindelijk komt dat dus uit op 22 van de 28. Wauw! Daar ben ik best wel een beetje trots op. Maar kan ik nu ook langer planken, heb ik sterkere benen en buik en vond ik het wel leuk? Sterkere benen? Check! Sterkere armen? Check! Langer in plank positie liggen dan 1,5 minuut? Check! Sterkere buikspieren? Niet helemaal check. Ik ben stiekem trots op mijn gecreëerde mini spierballen en sterke kuiten, maar die buik? Eerlijk is eerlijk, ik vond de buikspieroefeningen verschrikkelijk en merkte niet veel vooruitgang. De oefeningen voor de armen, benen, billen en rug vond ik hartstikke leuk, maar zodra we maar in de buurt kwamen van de buikspieren was het een stuk moeilijker om de oefening daadwerkelijk af te maken. Deze mogen dus nog wel wat training gebruiken.

Verder vond ik het eigenlijk wel heel erg lekker om dat uurtje per dag te sporten. Het leukste is natuurlijk dat je vooruitgang boekt en als ik mijn mini spierballen bekijk gaat het de goede kant op. Ik was van plan de volgende kalender weer mee te doen, maar ik ben dus nu op vakantie en na zes dagen heb ik nog niet op het matje gelegen.Het past niet in het schema en na een hele dag bergen op en af lopen heb ik niet zoveel zin om nog mijn buikspieren en armspieren te trainen. Na de vakantie gaan we er dus weer keihard tegenaan, want stiekem wordt het wel gemist.

2 thoughts on “De Blogilates kalender is afgelopen!

Wat denk jij ervan?

