Voorspellende woorden

Ik zie ons daar nog zitten. Op een bankje in een Duitse supermarkt. Ik en mijn zusje wachten op mijn ouders die de boodschappen betalen. We zie meneer voorbij lopen met de boodschappen kar alvast op weg naar de auto terwijl mevrouw nog even moet betalen.

Mijn zusje die zelf in het weekend of de avonduren achter de kassa zit zegt: ‘Ik vind dat altijd zo vervelend. Dan loopt de man weg met de boodschappen terwijl mevrouw nog moet betalen. Als dan de pinpas van mevrouw het niet doet, dan ben ik de boodschappen kwijt en is er een opstopping.’ De zin is nog maar net afgelopen als mijn moeder ons onderbreekt en schreeuwt: ‘Jildou, Willeke. Mijn pinpas doet het niet’. Gebeurde dit nu echt?

Blijkbaar doet de Rabo wereldpas het toch niet overal. Gelukkig konden we contant betalen en ging het helemaal goed. We konden de boodschappen in de kofferbak plaatsen, maar ik denk dat tijdens het volgende uitstapje naar een buitenlandse supermarkt Willeke maar gewoon haar mond moet houden.

Wat denk jij ervan?

