Ik ben terug van vakantie

Zoals je misschien gemerkt heb, is er weer wat leven in de brouwerij hier op de blog. Nadat ik zondag terug kwam van vakantie stroomde mijn hoofd over met ideeën en hopelijk kan ik dit een beetje vasthouden. Ik kon in ieder geval een aantal berichten schrijven over mijn vakantie en ik heb er nog een paar voor jullie geschreven die verder deze week ook nog online gaan komen.

Mijn vakantie was overigens hartstikke leuk! Samen met mijn ouders en één van mijn zusjes vertrokken we zondag richting Duitsland. We verbleven bij vrienden die een huis in Burgkunstadt hebben. Inderdaad, waar? Burgkunstadt is een klein plek in het oosten van Duitsland. Het ligt ongeveer een uur rijden van Bamberg waar jullie al wat over hebben kunnen lezen en we verbleven dus middenin het Duitse land. Waar we logeerde kenden de mensen geen toeristen en dat maakte het toch wel heel erg leuk. Wat heb ik zowel gedaan op vakantie?

 

  IMG-20140804-WA0007
 IMG-20140805-WA0017 IMG-20140813-WA0000

  

IMG-20140810-WA0002 IMG-20140809-WA0005 IMG-20140810-WA0003

 IMG_0042

Zo maakte we meteen zondagavond kennis met een Duitse bierfest en nipte wij ook aan een 1 liter glas bier. We werden uitgenodigd op een geweldige barbecue en de avond voordat we vertrokken maakte we nog een feest mee tussen de Duitsers. Gelukkig paste ik nog in mijn paardrijkleding, die had ik namelijk al een jaar of wat niet aangehad, en zat ik eindelijk weer op de rug van een paard. We reden door de bergen en het was zulk lekker weer. We beklommen een heleboel bergen maar de Staffelberg was toch wel het indrukwekkendst. 536 meter hoog en het uitzicht was prachtig! Ik at een forel en was behoorlijk aan het puzzelen hoe we dat nu gingen opeten.

Ik maakte een heleboel selfies met Willeke en we aten ons vol met snoepjes tijdens de heenweg. Op de boerderij hadden ze tamme hertjes die zo klein waren als een hond en met een halsbandje om over het erf liepen. We hadden een hele lekkere barbecue die we in Nederland niet kennen. Met voorgerechten van de barbecue en zonder spareribs of hamburgers. Ik las twee boeken uit en dat is voor mij ultieme vakantie.

De vakantie was dus heerlijk. Nog twee weken en dan begint het echt leven weer. Dan gaan we weer naar school. Ik heb er eigenlijk wel weer zin in. Het brengt weer enige regelmaat en betekent ook dat Finland steeds dichterbij komt. Spannend!

Hopelijk hadden jullie ook een fijne vakantie 🙂

Wat denk jij ervan?

