A little peek into my life #43

Jazeker. School is weer begonnen. Ook ik heb alweer de klaslokalen van de binnenkant gezien en mijn eerste pittige huiswerk gekregen. Ik mag dat wel één á twee dagen in de week vrij zijn, die zullen zeker gevuld zijn met huiswerk maken. Het derde jaar begint nu al pittig, maar ik heb er zin in! Nu eerst de laatste week van mijn vakantie. Hij was lekker sportief en ik heb nog een heel klein beetje kunnen genieten van de laatste vakantie dagen.

Afgelopen week was het natuurlijk niet het beste weer van de wereld. Maar al die regen en zonneschijn leverde wel een hele duidelijke en volledige regenboog op. Heel lichtjes zie je zelfs een tweede regenboog.

Woensdagmorgen vertrokken ik en E. richting Rotterdam. Ik ging woensdagavond meedoen aan de Run & Juice van Lindsey en we bleven één nachtje in het CitizenM hotel en wat is dat een gaaf hotel!

 

 

Het bed was fantastisch, de douche was heerlijk en het licht en de tv besturen met een tablet was heel erg grappig. Het liefst was ik nog een nachtje gebleven maar helaas paste dat niet meer in ons schema. We hebben overigens niet heel veel meer gezien van Rotterdam dan wat winkels, de Erasmusbrug en de Kralingse Plas.

Ik ging namelijk hardlopen bij de plas. Op weg naar de ontmoetingsplek voor de Run & Juice liepen overal hardlopers en sporters en de run was zelf onwijs gezellig en leuk. Jammer dat ik zo ver weg woon anders had ik zeker vaker meegedaan! Binnenkort zal ik wat meer schrijven over de avond.

En ze hadden bij CitizenM echt onwijs mooie grote lampen in de lobby hangen. Deze wil ik later ook. Ze waren zo mooi en groot.

Toen was het zondagmorgen tijd voor mijn eerste hardlooptraining voor de 4 mijl van Groningen. Samen met tien andere sportievelingen krijg ik een zes weken lang training voor de 4 mijl op 13 oktober en het was heel erg leuk. Ook liep ik voor het eerst op een baan en samen met wat spierversterkende oefeningen had ik maandag toch wel wat spierpijn te pakken. Nu moet ik gewoon twee keer doordeweeks trainen met een speciaal programma en dan zondag weer op de baan. Hopelijk is het dan beter weer, want afgelopen zondag regende het opeens zo hard dat we allemaal tot aan ons ondergoed nat waren. Les afgelopen dus.

Toen was het weer tijd om naar school te gaan. Gelukkig is het wel weer mooi weer en ik ben ook zeker niet de enige wat de fietsenstalling staat weer bomvol.

Maandags was het ook meteen tijd om echt aan het huiswerk te gaan. Vijf hoofdstukken moesten worden samengevat. Heel erg jammer was dat toen ik op school kwam, bleek dat ik het verkeerde boek had. Oeps!

Maandagavond luide in het nieuwe schooljaar in met mijn huisgenoten. En wat een mooie glazen. Die moet ik ook nog steeds hebben!

Kijk een hoe lief. Er loopt al heel lang een kat door de straat die altijd op de motor van E. gaat liggen. Ze ligt altijd heerlijk te slapen, ze bracht ons zelfs een dode duif die naast de motor lag. Kijk dat is dan weer iets minder lief.

 

Dinsdagavond was het weer eens tijd voor een Insanity les. Wat was het zwaar en ik heb gewoon nog steeds spierpijn, maar het was zo heerlijk! De rechter foto was van mijn rondje in de regen. Ik vind een beetje regen tijdens een rondje niet erg, maar deze dikke bui heb ik toch liever niet.

Woensdagmiddag ging ik met Petra mee een stukje te hardlopen. Even wachten in het zonnetje en de volgende keer moet ik niet meer zo veel kletsen, we moeten dan meer hardlopen 🙂

 

Later op de middag ging ik alle sportzaken bij langs voor een hardloopjasje. Ik wil graag een wind en regendicht jack om mee hard te lopen, maar ik denk dat het nog niet helemaal het juiste winkelseizoen is voor deze jasjes. Dan maar even een drankje doen op het terras.

En ’s avonds ging ik met een vriendin, haar vriend en E. naar de buitenbioscoop in Leeuwarden. We keken 21 Jump Street en ondanks dat ik hem al twee keer had gezien was het super gezellig. Helaas viel ik van de trap en heb ik nu een dikke bult om mijn voorhoofd, wang, lip en bil. Auw! Foto door Binne-Louw Katsma Fotografie. 

Vanmorgen kwam een vriendinnetje op de thee visite en weer even lekker bijgekletst. Zo leuk om even spontaan af te spreken en een uurtje te kletsen!

2014-09-04 15.13.00

En ’s middags kwamen mijn moeder en oma nog even op visite. Gezellig!

Verder was ik vandaag vrij en heb ik huiswerk gemaakt voor morgen. Dan heb ik een paar uur les en daarna is het tijd voor taart, want IK BEN JARIG! Morgen word ik alweer 21 jaar en dan is het tijd voor een feestje. Zaterdag moet ik werken en zondag is de tweede hardlooptraining plus een kijkje bij de paardencross in Norg en mijn verjaardagsfeestje ’s avonds. Vanavond nog even een rondje hardlopen en dan lekker op de bank ploffen met nog meer thee.

Fijne week nog en geniet van het weer!

Wat denk jij ervan?

