A little peek into my life #44

De eerste twee weken van school zijn alweer afgelopen. Nog maar twee te gaan en dan is de theorie alweer afgelopen en mag ik manager gaan zijn. Ik vind het toch altijd wel jammer dat mijn theorie weken voorbij zijn. Praktijk is ook niet verschrikkelijk, maar ik werk straks 7 dagen per week voor 5 weken lang inclusief de herfstvakantie. Iets minder plezierig. Tussendoor moet ik van alles voorbereiden voor Finland, mijn stage in het vierde jaar en mijn grote research project op school. Vervelen zit er de komende tijd niet meer in dus. Dat derde jaar is geen makkie. Maar genoeg met het gezeur. De afgelopen weken waren gezellig en druk. Kijken jullie mee?

Tijd voor het wekelijkse rondje. In Leeuwarden liep ik een rondje van 6,6 kilometer vorige week donderdag en wat ging dat slecht. Ik had last van spierpijn in mijn bovenbenen van Insanity,  mijn ademhaling werkte niet mee waardoor ik last van steken kreeg en het was warm. Kortom: waardeloos rondje, maar wel een perfecte rondje om de 4 mijl te oefenen. Positieve wending aan een waardeloos hardlooprondje.

2014-09-04 15.13.00

Familie op de thee. Mijn oma en moeder kwamen even thee drinken bij mij in Leeuwarden. Net voor mijn verjaardag, want de volgende dag werd ik 21!

 

Kleine meisjes worden groot en nu ben ik dus éénentwintig. Voelt overigens precies hetzelfde als twintig. En hoe erg ik het vorig jaar vond dat ik twintig werd, hoe leuk ik het dit jaar vond dat ik éénentwintig werd.

 IMG_0013 IMG_0014

Ik kreeg fijne cadeautjes en ging met de taart op de foto. Dat deden we vroeger altijd en die traditie houden we er een beetje in. Ik was op vrijdag jarig en ’s avonds had ik familie op visite. De hele woonkamer zat weer vol en er werd weer heel veel taart gegeten. Onwijs gezellig dus.

 

Zaterdags moest ik gewoon weer werken, maar omdat ik de vrijdags jarig was en een collega de woensdags 22 was geworden trakteerde we elkaar op een gebakje 🙂 Ik ben ook echt heel erg blij met het cadeautje dat ik van E. kreeg. De koptelefoon zit heerlijk, het geluid is echt heel erg goed en er zit ook z’n heel leuk microfoontje aan waardoor ik straks in Finland uren kan kletsen met hem.

Tussendoor moest er ook echt weer huiswerk gemaakt worden, want dat is in deze weken erg belangrijk.

Een bijzonder bericht in de Spits. Blijkbaar zijn wij in het Noorden niet zo sportief als in de rest van Nederland. Overigens geloof ik dit best. Ik wil niet zeggen dat wij hier in het Noorden behoorlijk lui zijn, maar het sportgehalte ligt hier gewoon niet zo hoog.

Zusterliefde ♥ Samen met Marije op de foto. En op deze foto’s kan ik toch ook wel goed zien dat we toch wel wat op elkaar lijken. Klein beetje maar toch?

Op zondagmiddag vertrok ik samen met mijn vader en broertje richting Norg om te kijken bij de cross. Superleuk en spannend, want de deelnemers hadden een route van 3 kilometer en iets meer en daar deden ze ongeveer vijf minuten over. Nou, ik kan je vertellen dat dat een behoorlijke snelheid is. Tussendoor springen ze over z’n 16 hindernissen heen en eindigen ze met de waterbak. Ik vind het zo stoer en ik zou het heel graag zelf ook eens willen doen, maar ik weet ook dat ik helaas niet z’n dare devil ben en ik dit waarschijnlijk heel spannend vind.

IMG_0022

Zondagavond was het tijd voor nog meer visite. Prachtige taart zou je denken toch?

IMG_0023Helaas bleef er niet heel veel meer van over. De bodem was keihard en er was te veel slagroom, maar hij was wel heel erg lekker! Zeker voor herhaling vatbaar, maar dan zal ik misschien het recept iets aanpassen.

De planning voor de week daarna. Dit was dus vorige week. Ik had een pittig weekje.

Maandag bestond voornamelijk uit huiswerk, huiswerk en samenvattingen!

 

Dinsdag en woensdag had ik Oriëntatie dag voor over twee weken en ik ben heel benieuwd hoe het gaat worden. Ik had namelijk iets totaal anders verwacht, maar ik heb er zin in. De tijden zijn perfect, want van 7:00 tot 13:00 of van 11:00 tot 17:00 zijn de beste uren die je tijdens praktijk kunt hebben 🙂

En soms mag je zelfs boodschappen buiten de deur doen. Dus daar ging ik dan, met vijf pakken ontbijtkoek en veertig zakjes kroepoek. De keuken ging iets interessant in elkaar zetten.

Voor de mensen die denken, waar heeft ze het nu over? Ik studeer aan de Hogere Hotelschool in Leeuwarden waar we dus ons eigen hotel en restaurant hebben. Dit bedrijf wordt volledig gerund door studenten (wij dus) en hier loop je ‘stage’. Ik loop dus binnenkort ‘stage’ op de Materiaal afdeling en ik heb de leiding over tweedejaars en de bestellingen en producten in de voorraadkasten en koelkast. Dit klinkt echt heel erg spannend (ik weet het), maar iemand moet het doen. Daar komt dus wel bij dat ik maar korte dagen hoef te draaien, veel telefoontjes moet plegen, de rest van de mensen moet vertellen dat wij niet de opruimafdeling zijn en veel thee drinken. Komt goed dus.

Tussendoor had ik les en moest ik me weer in bochten wringen op zoek naar mijn fiets. Wij studenten kunnen echt onwijs goed onze fietsen een plekje geven. Heerlijk, al die creativiteit 🙂

Lekker weer dus we hadden buiten een meeting voor de les begon.

Toen was het alweer donderdag en ging ik samen met E. op weg naar Teuge voor zijn verjaardagscadeau. Ik gaf hem een proefles in een vliegtuigje en het was superleuk. Oké, ik gaf de proefles niet. Dat was de taak van een hele vriendelijke en enthousiaste piloot, maar het was mijn cadeautje aan hem. Ikzelf heb het twee jaar geleden ook gedaan en het is echt een aanrader! Kijk dan vooral op Groupon, want daar bieden ze heel veel van deze dingen aan.

Toen was het alweer weer weekend en moest ik weer werken. Ook ging ik zaterdag naar de kapper voor een mini-knipbeurt. Ik zal binnenkort weer wat vertellen over mijn reis naar het lange haar, want het gaat zeker de goede kant op!

Toen stond ik zondagmorgen weer fris en fruitig op de atletiekbaan om half tien voor een training. Het ging onwijs lekker.  Mijn kuiten wilde niet zo goed meewerken, maar uiteindelijke perste ik er toch nog 7x 4 minuten loopje uit. Tussendoor elke keer twee minuten rust en dat was behoorlijk pittig. Die vier minuten gingen dan heel erg lekker en daarna moet je weer lopen, je hartslag gaat weer heel snel naar beneden en daarna weer opnieuw beginnen. Maar na de training voel ik me altijd zo onwijs lekker. Volgende week ga ik mee doen met de interval/sprint training op de baan. Heel veel zin in!

Het horloge wat ik dus gebruik heeft ook een hartslagmeter en dat vind ik onwijs interessant. Ik heb er nog niet verschrikkelijk veel verstand van en ik wil er ook graag wat meer over weten, want het is heel erg interessant. Je kunt er ook heel goed mee trainen dus ik moet me daar nog iets meer in verdiepen.

Deze week staan er twee rondjes op de planning, maar op dit moment heb ik nog wat pijn aan mijn kuiten en helaas dan ook aan mijn scheenbeen dus ik zal kijken hoe het gaat deze week. Verder heb ik alleen morgen en vrijdag nog een paar uur les, dus woensdag en donderdag is het keihard werken aan mijn schoolwerk. Donderdagavond ga ik lekker uit eten met E. en vrienden en daar heb ik erg veel zin in. Vrijdag moet ik mijn eerste versie voor het research project inleveren dus dat wordt nog even spannend en zaterdag en zondag ben ik weer gewoon lekker aan het werk. Hopelijk gaan we ook nog wat zon zien deze week, want ondanks dat de weerman mij verteld dat het wel bijna 25 graden kan gaan worden deze week heb ik nog bijna geen zon gezien vandaag. Ik wil namelijk nog wel graag wat zonnestralen vangen voordat ze helemaal verdwijnen.

Fijne week iedereen!

 

 

Wat denk jij ervan?

