De Run & Juice

IMG_0662-1024x682

Het is even geleden, maar vandaag eindelijk mijn verhaal over de Run & Juice van Lindsey in augustus. Wat was het leuk!

IMG_06561-1024x682
B ron foto’s

Woensdagmorgen 27 augustus. Ik zat met E. in de trein richting Rotterdam. Eindelijk kon ik eens meedoen met de Run & Juice van Lindsey van Dailylin. Ik wilde altijd al graag meedoen en ik heb ergens in juni zelfs al in de trein gezeten richting Rotterdam totdat ik in Zwolle weer moest omdraaien, want de treinen reden niet verder. Nu was het eindelijk zover en ik had er erg veel zin in!

Na een middagje door Rotterdam gelopen te hebben stapte ik rond kwart voor zeven in de metro richting de Kralingse Plas. Om half acht was het kleine team compleet en begonnen we met een stukje warmlopen richting het strand. Tijd voor wat oefeningen. Knie heffen, hinkelen en hakken-billen kwam aanbod. Daarna liepen we z’n 2,5 kilometer waarna het tijd was voor de buikspieren. Na de buikspieren was het tijd voor een soort intervaltraining en Lindsey’s heuvel. Om de beurt gingen we de heuvel naar beneden en weer omhoog. De eerste twee keer gaat het heel goed, maar daarna werd die weg naar beneden steeds hoger.

Eigenlijk is het heerlijk dat je tijdens een rondje hardlopen wat spieroefeningen gaat doen. Niet alleen dragen spierversterkende oefeningen bij aan een betere hardloopprestatie, maar het maakt de training wat spannender. En je rondje wordt ook wat zwaarder nadat je al die oefeningen hebt gedaan, waardoor je iets beter je best moet doen wat weer beter is voor het hardlopen. Hartstikke leuk dus!

Na ongeveer vijf kilometer en anderhalf uur sporten was het tijd voor een onwijs lekker sapje en een heerlijke douche in het hotel. Met een bulk energie en motivatie nam ik afscheid van Lindsey en de meiden en ging ik op weg naar het hotel. Wat was dit onwijs leuk! Ik vind het zo jammer dat het helemaal in Rotterdam, want vanuit Leeuwarden is dit nog een aardig reisje en ondanks dat het geen drol kost met een week-ov vind ik het toch weer iets minder leuk dat ik dan rond één uur ’s nachts terug ben vanuit Leeuwarden. Misschien moet ik dit eens introduceren in Leeuwarden, want niet alleen is het hartstikke gezellig, het is ook nog een perfecte motivator om weer meer kilometers te gaan maken.

Lindsey bedankt en misschien tot de volgende keer 🙂

 

Wat denk jij ervan?

