Neem je een koelkastmagneetje mee?

Eigenlijk is het wel een beetje cliché. Wanneer je op vakantie gaat en je gaat op zoek naar souvenirs dan kom je toch snel uit bij sleutelhangers, shotglazen of koelkastmagneten. Laat ik nu juist de persoon zijn die gek is op de koelkast magneten. Alhoewel ik er nog maar zes heb kunnen verzamelen is de zoektocht nog lang niet afgelopen. Ik ben nog lang niet klaar met reizen en hopelijk kan ik nog een heleboel andere magneten aan mijn kleine verzameling toevoegen.

_DSC0345

Op dit moment heb ik er dus zes. Allemaal komen ze uit Europa, maar ik ben niet overal op vakantie geweest. Van linksboven naar rechtsonder: Bamberg van augustus 2014, Antwerpen januari 2014, Londen van februari 2014. Dan beneden is Malta van E. en Verona (Italië) die Marije heeft meegenomen. De laatste is Mallorca.

Deze schelp is mijn favoriet. Het is mijn eerste exemplaar die ik heb meegenomen naar mijn koelkast. Vorig jaar zomer was ik daar samen met vier vriendinnen. Tijd van mijn leven en ik vind dit gewoon een hele mooie.

Zoals ik al zei is de reis nog lang niet afgelopen. Ook vraag ik wel eens aan vriendinnen of mijn zusjes bijvoorbeeld of ze ook één voor mij willen meenemen. Ik ben overigens wel fan van vorm magneten. Ik wil geen platte plaatjes met een foto erop. Dat vind ik niet leuk, maar deze vormen zoals de telefooncel van Londen of de scooter uit Italië. Dat vind ik leuk. De verzameling is nu nog klein, maar we spreken elkaar wel weer over een jaar oké? Hopelijk is de verzameling dan uitgebreid.

One thought on “Neem je een koelkastmagneetje mee?

  1. Ah, wat cool! Ik spaar ze zelf niet, maar ik geef mijn opa en oma altijd zo’n magneet als ik ergens op vakantie geweest ben. De weekendjes weg sla ik meestal over. Dat doe ik als sinds mijn 14e en ze hebben er nu al een stuk of 8/9!

Wat denk jij ervan?

