De SPIbelt

Twee weken geleden kreeg ik de vraag van een vriendin wat ik voor mijn verjaardag wilde. Altijd z’n fijne vraag als je helemaal niets weet. Toen kwam ik terug van een rondje hardlopen en stuurde haar meteen een berichtje: ‘Ik wil wel graag een SPIbelt’. Op mijn verjaardag kreeg ik een klein pakketje in mijn handen gedrukt en daar was die dan. Eindelijk een plek voor mijn telefoon tijdens het hardlopen!

Normaal nam ik eigenlijk nooit mijn telefoon mee tijdens het lopen. Mijn vorderingen kan ik bijhouden met het Polar horloge en mijn muziek staat op de iPod die precies in het zakje op mijn rug past. Ook mijn huissleutel kan ik daar in kwijt en meer hoef ik tijdens een run niet meer. Totdat ik weer eens alleen ging rennen en ik het toch vervelend vond dat ik niet iemand kon bellen als er iets gebeurde. Ik heb het nog geprobeerd met een armband, maar laten we eerlijk zijn. Dat is ook niet echt de beste oplossing. Ik had al eerder goede verhalen gehoord over de SPIbelt en na één keer gebruiken ben ik ook om. Wat een GE-WEL-DIG ding is dat!

SPIbelt staat voor Small Personal Item belt. Ze beloven dat je telefoon, sleutels, een pasje en tot 5 gel packs in de belt kunnen. Toen ik het pakketje openmaakte vroeg ik me af wat ik in hemelsnaam nu had gevraagd. Daar gaan mijn telefoon en sleutels nooit inpassen. Maar wauw, wel dus! En er is zelfs nog ruimte over.

Maar dan de grote test. Als uiteindelijk alles erin zit, blijft hij dan tijdens het rennen nog wel zitten of kruipt het omhoog zo dat alles lekker mee swingt op je heupen? Helemaal niet juist. Het blijft echt perfect zitten en daar was ik best verbaasd over. Je voelt je spullen totaal niet zitten en dat is wel zo prettig tijdens het hardlopen. Die armband is alleen maar een zit in de weg, het gaat zweten en plakken en dan ook nog eens afzakken. Ik gooi die armbanden dus lekker de prullenbak in, want die heb ik nu niet meer nodig.

Wat denk jij ervan?

