Een lekke band

Vanmorgen kwart voor zeven, ik stapte op de fiets en was alweer helemaal vergeten dat mijn voorband vorige week zacht was. Die moest ik nog plakken. Vanmorgen was hij wel heel erg leeg en toen ik tien minuten later op school aan kwam was hij ook echt helemaal leeg. Geen paniek, we hebben op school ook een fietspomp dus voordat ik naar huis ging pompte ik mijn voorband op en zat ik weer vrolijk op mijn fiets naar huis. Totdat ik bijna thuis was en mijn band alweer leeg was.

Juist, een lekke band en die moest geplakt worden. Onder het mom van: ‘Een slimme meid is op haar toekomst voorbereid’ leerde ik al snel hoe ik een band moest plakken. Dit is overigens al een hele lange tijd geleden en toen ik vandaag mijn geleerde dingen weer in de praktijk moest brengen moest ik toch even naar huis bellen. Met het plakpakket van mijn huisgenoot en de telefoon op luidspreker deed ik een poging. En nog een poging. En nog een poging. Nadat ik de band volledig leeg had laten lopen moet de buitenband van de fiets en daarna kom je pas bij je binnenband. Helaas wilde die buitenband maar niet van mijn fiets.

Na tien minuten gaf ik het op. Er zat gewoon geen beweging in en ik was er klaar mee. Alles wat ik ooit leerde heb ik dus nog steeds niet kunnen gebruiken, want ik breng mijn fiets dus morgen gewoon naar de fietsenmaker. Een beetje zielig, maar voordat ik nog meer schade aanbreng dan ik kan herstellen lijkt het me verstandig.

 

Wat denk jij ervan?

