Het 4Mijl verslag

Een paar dagen voordat de wedstrijd begon waren er al kriebels, spanning en extra energie. Ik was er helemaal klaar voor. Ready to rock the four miles!

Zelfs nadat ik zaterdag 11 uur op de werkvloer stond en ’s avonds nog een iets te gezellig feestje had, was ik er helemaal klaar voor. Tijdens de verjaardag werden tactieken en ranglijsten gedeeld en zondagmiddag vertrokken we richting Haren. Onderweg kwamen we erachter dat iemand zijn schoenen was vergeten. Omdraaien en heel hard terug rijden op weg naar de wedstrijd. In Haren aangekomen zien we de andere twee van ons team, kleden ons om en hopaa. Op naar het startvak.

Fast forward: 15:13. Over de startlijn. Op weg naar de magische finishlijn. Hij was maar 6,4 kilometer weg. En die kilometers vlogen voorbij. Natuurlijk was het druk, ik moest om mensen heen, tussen ze door, sprinten en afremmen maar na anderhalve kilometer vond ik mijn tempo en ik liep heerlijk. We liepen met z’n zessen, maar na de eerste twintig meter was ik er drie kwijt. Niemand van ons liep in hetzelfde tempo en ik probeerde E. en I. bij te houden maar de mannen liepen met een snelheid van 13 kilometer en dat kon ik helaas niet de 6 kilometer bij houden.

Het parcours was gezellig, leuk en er waren heel veel toeschouwers net als lopers. Vorig jaar mocht ik al toeschouwer zijn van deze hele grote wedstrijd en verbaasde ik me over het aantal mensen dat mee liep. Nu ik daar zondag zelf tussen stond wachtend op de wc en al zigzaggend door de mensenmassa moest waren het er toch wel heel veel. Die rij voor de dixies leek maar niet korter worden en met 1000 personen in een startvak is heel gezellig, maar erg onhandig.

 

En mijn tijd? In eerste instantie wilde ik dichtbij de 30 minuten lopen. Al gauw merkte ik dat echt te hoog gegrepen was dus stelde ik mijn tijd bij van 35 minuten. En uiteindelijk liep ik door de magische finishboog in een tijd van 35:32:09. Het was heerlijk en ik heb echt een hele fijne wedstrijd gelopen! Ook liep ik nog eens een dik pr op de vijf kilometer. BAM!

Op naar de volgende wedstrijd!

Wat denk jij ervan?

