TAG: Reisdilemma’s

Een tijdje geleden plaatste reislustige Marieke een hele leuke tag op haar website en ook ik wilde hem graag invullen. Een dilemma spelletje waarbij de keuze weer niet altijd erg gemakkelijk is, maar je toch altijd moet kiezen.

Zonvakantie of wintersport?
Hier kies ik voor wintersport. Hoewel ik nog nooit op de skies of het snowboard heb gestaan staat dit hoog op mijn lijstje en ik hou ook wel van een beetje sneeuw en kou.

  Vakantie aan de kust of vakantie in het binnenland?
Ik zal gaan voor vakantie in het binnenland. Vorig jaar verbleef ik een weekje op Mallorca. Hoewel de zon en het strand heerlijk waren houd ik ook wel van een beetje avontuur en ontdekking van de natuur.

Weg met vriendinnen of weg met partner?
Hoewel de vakantie’s met mijn vriendinnen en zusjes echt heel erg leuk vind, kies ik toch voor een vakantie met E. Hoewel wij nog maar één keer samen op vakantie gaan hebben we wel dezelfde manier van vakantie vieren. Maar aan de andere kant, als ik graag een heleboel wil winkelen en de hele dag boeken wil lezen kan ik beter een andere vakantie partner kiezen.

Actieve vakantie of luiervakantie?
Zeker weten een actieve vakantie. Ik hou van boekjes lezen op het strand, maar het land ontdekken met al zijn geheimen en misschien zelfs de mindere leuke dingen maken de vakantie veel interessanter. Niemand heeft spannende verhalen als die een aantal uur per dag ligt te slapen op een strand, hier en daar een baantje trekt en frietjes eet op de strip. Ik wil liever fietsen, rond rijden in de auto of bergen beklimmen.

Azië of Afrika?
Beide landen spreken me in eerste instantie niet echt aan. Ze hebben beide hun interessante kanten, maar zou ik moeten kiezen dan ga ik waarschijnlijk voor Afrika. Het heeft een hele bijzondere natuur. Alles komt aan bod en ik ben toch wel een beetje benieuwd naar Johannesburg of Kaapstad.

Barcelona of Rome?
Definitely Rome. Deze stad staat al een hele tijd hoog op mijn lijst en ik ben echt zo benieuwd naar deze historische stad. Toen ik de film van Lizzy McGuire zag werd ik al een beetje verliefd op Rome en ik ben gewoon heel erg nieuwsgierig naar de sfeer in deze stad die zoveel geschiedenis uit ademt. Het was de hoofstad van het Romeinse rijk en daar heb ik heel veel over gehoord tijdens mijn kunstgeschiedenis uren op de middelbare school. Ik wil deze dingen graag met mijn Eigen ogen bekijken. Tegelijk ben ik ook heel erg benieuwd naar de rest van Italie. Betekent niet dat ik Barcelona niet wil bekijken, maar Rome heeft nu gewoon voorrang 🙂

3 weken kamperen of 1 week in een luxe hotel?
Camping brings back memories! Vroeger ging ik altijd met mijn ouders of vakantie naar de camping en het zijn de leukste vakanties die ik tot nu toe heb gehad. Wat was dat altijd heerlijk! Slapen in een tent, kletsen met de buren, wakker liggen omdat er teveel mensen slapen, de frisse buitenlucht en het douche gebouw. Dat soort dingen vind je niet in het hotel.

Citytrip of natuurvakantie?
Dit is een hele moeilijke vraag. Ik kies voor natuurvakantie, maar dan alleen als ik ook af en toe een grote stad mag bezoeken 🙂

Wereldreis of de wereld zien in meerdere keren?
Laat mij dan maar meerdere malen in het vliegtuig zitten naar verschillende delen van onze wereld. Een wereldreis maken klinkt heel bijzonder, maar zo lang kan en wil ik gewoon niet bij mijn vrienden en familie weg zijn. Ook vind ik het veel leuker om telkens weer op reis te gaan. Koffers te pakken, op onderzoek uit gaan en bij thuiskomst al weer dromen over je volgende bestemming aan de andere kant van de wereld.

Nooit meer reizen of nooit meer je vrienden zien?
Dan maar nooit meer reizen. Reizen is eigenlijk een hele mooie ervaring en je leert er veel van, maar mijn vrienden en vriendinnen zijn me eigenlijk toch net iets meer waard. En Nederland is ook geen verkeerd vakantie land. Kan ik in ieder geval genieten van mijn broodje hagelslag, yoghurt met cornflakes of kroketje op de camping.

Weg met de auto of weg met het vliegtuig?
De auto. Het vliegtuig is heel handig en brengt je snel van A naar B, maar tijdens het autorijden ontdek je veel bijzondere plekjes die je met het vliegtuig niet ontdekt. Dat zou wel betekenen dat ik nooit Amerika of Australië kan bezoeken, maar gelukkig heeft Europa ook avontuur. Nu alleen nog op zoek naar een Europees New York.

Backpacken of cruisen?
Cruisen vind ik altijd iets voor oude mensen die erg veel geld hebben. Nu ken ik ook mensen die op een cruise gingen die absoluut niet oud waren en heus niet zo’n volle portemonnee hadden, maar toch is het een vooroordeel. En ik ben wat zeeziek. Dat lijkt me niet echt handig op een cruise. Waar je dus heel veel zee ziet. Dan maar sjouwen met zo’n zware rugzak.

Alles regelen of op de bonnefooi?
Dit is een hele gevaarlijke. Ik durf het niet echt toe te geven, maar ik kan best een controle freak zijn. Ik wil toch iets uitgestippeld hebben, maar op de bonnefooi lijkt me wel wat. Als ik maar een vliegticket heb met een richting en een hotel of hostel voor de eerste paar nachten dan durf ik het op de bonnefooi te doen.

Roadtrip of op één plek blijven?
Ik verbaas me altijd hoe mensen zo lang op dezelfde plek kunnen blijven en niet de rest van hun vakantiebestemming onderzoeken. Ik weet dat het strand en de zee heel erg interessant is, maar na twee dagen ben je daar ook wel wat op uitgekeken toch? Dus ik kies voor de roadtrip. Op onderzoek uit en als dat blijkt tegen te vallen dan heb ik altijd mijn strandstoel nog om op terug te vallen.

Dit is een heleboel tekst over mijn keuzes van deze tag. Maar vertel eens, wat zou jij doen? 3 weken op een luchtbed op de camping of op het zachte bed van een hotel?

2 thoughts on “TAG: Reisdilemma’s

Wat denk jij ervan?

