Weer een verjaardag

Je raadt nooit wat ik ga doen vanavond?

Iets wat ik al een heleboel keren heb gedaan de afgelopen weekenden. Ik ga een verjaardag vieren. Hartstikke gezellig, maar iets waar ik wel een klein beetje klaar mee ben. Die verjaardagen zijn eigenlijk altijd erg gezellig. Met allemaal vrienden en vriendinnen vieren dat er één van ons weer een jaartje ouder is geworden en dat moet natuurlijk goed gevierd worden. Maar als ik in de tien weekenden op een rij zeven keer een verjaardag moet vieren, wordt je er wel een beetje moe van. Vooral omdat er ook altijd een cadeautje bij hoort. Laat dat nu eens het moeilijkste zijn.

Cadeautjes horen bij een verjaardag. Geen envelop met alleen geld of geld dat zelfs nog rechtstreeks uit de portemonnee komt en in de handen wordt gedrukt van de jarige. Alsof je niet eens de moeite hebt gedaan om er een kaartje bij te zoeken. Cadeautjes kosten tijd en aandacht en dat doe je juist voor vrienden of vriendinnen. Daarom geef ik ook graag cadeautjes. Je hebt er tijd in gestoken, goed over nagedacht en iets geprobeerd te vinden wat bij hem of haar past.

Maar na zes verjaardagen is de creativiteit wel een klein beetje verdwenen. Dus nu heb ik vanavond een verjaardag en nog steeds niets bedacht voor vanavond. Het maakt het juist nog iets lastiger dat de jarige job een man is. Die maak je niet erg blij met lippenstift, geurstokjes of bodylotion. Maar wat geef je dan een jongeman die net zesentwintig is geworden?

Ik ga er nog even over nadenken. Misschien kan ik nog wat informatie uit hem trekken. Hem gelukkig maken met een cadeautje en anders zit er niets anders op dan een hele grote kaart. Met daarin wat centen. Ingepakt in een envelop. Want geld uit een portemonnee halen als je voor de jarige staat dat kan echt niet. Dus als je ooit bent uitgenodigd op mijn verjaardag komt aanzetten en geld uit je portemonnee gaat halen, stuur ik je meteen weer terug naar huis. Voor jou geen taart!

Posted in Fun

Wat denk jij ervan?

