20 nieuwe recepten tot 2015

Naamloos3

Bron foto

Dus gisteren vertelde ik jullie over mijn uitdagingen voor de rest van 2014. Vandaag deel ik iets meer informatie over één van die uitdagingen, namelijk over de twintig nieuwe recepten die ik ga  uitproberen in mijn studenten keuken. Ik hou van nieuwe dingen uitproberen en ik vond het wel een mooie uitdaging om rond de twintig nieuwe recepten te proberen. Nu hebben we het niet meteen over grote hoofdgerechten met moeilijke en dure ingrediënten zoals truffel of gans. Ook niet over gerechten met ingewikkelde kook technieken zoals pocheren en blancheren. Nee, ik heb het gewoon over redelijke makkelijke en (hopelijk) smaakvolle gerechten.

Ook staan er een paar dingen tussen die ik al heel lang eens wil proberen zoals mijn eigen muesli repen maken of chips uit de oven. Nu heb ik zelf geen oven in mijn studentenkeuken dus deze recepten neem ik mee naar huis, maar de rest moet best lukken in Leeuwarden. Maar wat staat er nu allemaal op mijn lijstje? Al nieuwsgierig geworden? Kijk snel mee:

♥ Gevulde speculaas (na het recept van Jessica)

♥ Milky way koekje (na het recept van Frances)

♥ Gevulde portobello

♥ Muesli reep

♥ Tagliatelle met bloemkool-roomsaus

♥ Courgetti

♥ Chips

♥ Turkse pizza van Jamie Oliver

♥ Maisburgertjes (na het recept van AH)

♥ Wentelteefjes

♥ Pindasaus

♥ Groente lasagne

♥ Zoete aardappelstamppot met spinazie (na het recept van Sabine)

♥ Paddenstoelen stroganoff (na het recept van AH

♥ Erwtensoep

Dit zijn er inderdaad geen twintig. Heel goed opgelet. Ik heb er nog een paar vrij gelaten zodat ik later nog wat kan toevoegen. Ik ben een beetje bang voor de erwtensoep, maar ik vond toch dat ik hem erop moest zetten. Ik lus geen erwtensoep. Al sinds ik me kan herinneren vind ik het vies, maar ik heb het z’n tien jaar geleden voor het laatst gegeten. Dus eigenlijk weet ik helemaal niet meer hoe het smaakt en de ingrediënten die de soep maken vind ik best smakelijk. Dus ik moet er maar weer eens aan geloven en de snert weer eens proberen. Dan eet ik er snel de chocolade koekjes achteraan. Die lus ik zeker weten!

One thought on “20 nieuwe recepten tot 2015

Wat denk jij ervan?

