41 dagen tot Helsinki

large (1)

Nog iets meer dan een maand. Dan stap ik het vliegtuig in naar mijn grote avontuur. Ik krijg er steeds meer zin in.

Gisteren kreeg ik een e-mail van mijn toekomstige tutor. Ze studeert toerisme en zal me van het vliegtuig halen en me veilig naar mijn nieuwe kamer brengen. Verder zal ze me wegwijs maken en hopelijk een heleboel leuke dingen laten zien. Ik ben zo nieuwsgierig! Ik heb haar snel een mailtje terug gestuurd en wachtende op reactie. Het wordt allemaal zo echt nu.

Ik bedenk me opeens. Ik heb jullie nog helemaal niet eens verteld dat ik een kamer heb gekregen! Een paar weken geleden kreeg ik een e-mailtje waar ik heel erg blij van werd. Een kamer regelen in Helsinki is nog niet zo gemakkelijk. Ik las dat je het een beetje kon vergelijken met een kamer vinden in Amsterdam. We weten allemaal ook hoe gemakkelijk dat gaat. Nu is er in Helsinki een organisatie die kamers in flatgebouwen verhuurd aan internationale studenten. Zodra je je aanmeldt bij een universiteit in Helsinki moet je je ook daar aanmelden. Dan proberen zij voor jou een kamer te regelen op basis van wie het eerst komt, wie het eerst maalt. Ook studenten buiten Europa krijgen voorrang. Ik zag het al gebeuren. Geen mailtje, geen kamer en dan zelf op zoek moeten gaan naar een woonruimte. Gelukkig is alles goed gegaan en slaap ik op 13 januari in mijn eigen bedje in Helsinki.

Heb ik er verder nog iets over te vertellen? Op dit moment is het er net zo warm als bij ons. Fijn vooruitzicht dus. Het is aftellen dus! Tel je met me mee?

One thought on “41 dagen tot Helsinki

Wat denk jij ervan?

