24 dagen tot Helsinki. Aftellen!

Het komt nu echt onwijs dichtbij. Nog maar minder dan een maand en dan moet ik al die kant op. Wat moet er allemaal nog gebeuren en wat moet ik nog kopen?

Eigenlijk is alles al zo goed als geregeld. Ik heb een vliegticket, een slaapplek en een lekkere dikke winterjas. Het enige wat nog mist is een rooster, maar mijn vakken kan ik pas 2 januari kiezen. Wel heb ik al een voorselectie gemaakt en die moet ik nog even overleggen met een leraar op school. Daarna is er helemaal niets meer om te regelen. Even had ik hele grote stress, want blijkbaar had ik mijn vakkenpakket allemaal al moeten regelen. Helaas was ik helemaal verkeerd geïnformeerd en werd ik van docent naar examen commissie en weer terug naar een docent gestuurd. Gelukkig is geloof ik nu alles goed gegaan en kan ik met een gerust hart daar mijn vakken volgen. Vakken die ik daar zoal wil volgen zijn vakken over event management, human resource management, project management en natuurlijk ga ik een poging doen om Fins te leren.

Verder wil ik nog wel wat kleine dingetjes kopen. Thermokleding is misschien wel handig en ook wil ik nog heel graag een camera kopen. Ik heb natuurlijk altijd mijn telefoon mee en daar zit ook een camera op, maar ik wil graag een camera mee. Iets wat speciaals gemaakt is voor foto’s en video’s maken. We hebben thuis ook een Canon spiegelreflex camera in de kast liggen, maar die vind ik persoonlijk iets te groot. Ik heb ook al een keuze gemaakt, namelijk de Nikon Coolpix S9700. Ik had hem al voor Sinterklaas gevraagd, maar helaas paste hij niet in het budget van €25,-.

Dan is eigenlijk alles al klaar. Spannend! Het komt nu echt heel erg dichtbij en stiekem word ik daar wel heel zenuwachtig van!

Wat denk jij ervan?

