Wie ben ik?

Ik kwam een hele leuke vragenlijst tegen bij Tedje. Zij heeft altijd hele leuke tags en ik wou deze graag overnemen. Zo leren we elkaar weer een beetje beter kennen toch? Dus als jij nog graag iets kwijt wilt. Daar is de reactie ruimte hieronder voor 🙂

Je geboortejaar?
Het jaar 1993. Het jaar waarin Tsjecho-Slowakije wordt opgesplitst, Bill Clinton wordt president van de Verenigde Staten, RTL 5 wordt opgericht en op 5 september werd ik geboren.
Hoe lang ben je?
1.64
Waar dat je aan toen je vandaag wakker werd?
O, we moeten vandaag met Verona naar de tandarts en ik moet nu echt bezig met mijn IO rapport.
Waar ben je op dit moment?
Aan de keukentafel 🙂

154952043398858806_zQRGmlqL_c_large

Single/relatie?
Single en stiekem een beetje verliefd.
Beschrijf jezelf kort, maar krachtig:
Creatief, spontaan, positief, vrolijk, lief en eerlijk.

Wat zou je op dit moment graag willen?
Een ticket naar New York City zou wel leuk zijn. Een dosis doorzettingsvermogen mag ook 🙂
Wat is je doel in het leven?
Dit vind ik altijd zulke moeilijke vragen. Op dit moment is het mijn propedeuse halen en geld sparen voor studeren in het buitenland.
Waar ben je bang voor?
Muizen/ratten en met de auto in het water belanden. Dat lijkt me verschrikkelijk eng!
Heb je je rijbewijs?
Jazeker en daar ben ik heel erg blij mee! Het is zo heerlijk om zo onafhankelijk te zijn van de bus, trein of je ouders.

tumblr_ltfihqUy4n1qjydzao1_500_large

Nagellak of lippenstift?
Als ik moet kiezen toch nagellak. Ik kan niet zo goed over weg met lippenstift.
Wat is je favoriete seizoen van het jaar?
De lente. Het is lekker weer, alles komt tot bloei en het moment dat je weer zonder jas buiten kunt lopen. Maar de winter met zijn bevroren sloten en kunnen schaatsen vind ik ook heel erg leuk.
Wil je ooit gaan trouwen?
Niet perse. Ik vind het niet perse iets toevoegen. Mijn ouders zijn ook al 25 jaar bij elkaar en niet getrouwd. Het feestje en de jurk. Ja, dat lijkt me heel leuk maar trouwen hoeft voor het papiertje van mij niet perse. Als je uit elkaar gaat geeft het alleen maar meer gedoe.
Ben je een healthy-freak? 
Was ik dat maar. Ik ben niet echt een healty-freak. Ik hou van fruit, maar ik hou ook net zoveel van chocolade, snoepjes en chipjes.
Wat voor kleur haar en lengte heb je?
Lekker kort en ik ben mijn blond/bruine haar aan het uitgroeien weer terug naar mijn originele donkerbruine kleur

267342501D1

Welk kleding/of make-up item wil je op dit moment heel graag?
Ik zou het echt niet weten. O, wacht een paar een schoenen voor onder mijn kerst jurk. Zoiets als hierboven bijvoorbeeld 🙂
Heb je tattoos?
Nee, maar ik wil wel graag één maar omdat ik een horeca opleiding doe en ik graag een tatoeage wil op mijn pols lijkt het me niet z’n heel verstandig idee.
Heb je piercings?
Vier oorbelgaatjes. Het is maar net als je dat een piercing wilt noemen of toch niet.
Draag je een bril?
Ja, al een hele tijd. Eerst had ik een bril met prisma’s en nu met een – 1.00 sterkte.
Wat is jouw perfecte pizza?
Mozzarella en pesto, maar kaas en shoarma is ook heel erg lekker.
Favoriete eten/drinken?
Favoriete eten is Roti, Enchiladas en groente met aardappels. Wokgerechten vind ik ook erg lekker. Favoriete non-alcoholisch is dubbelfris of thee. Alcoholisch is zoete witte wijn of een raketje. Daar maak je me heel blij  mee J
miss-dior-perfume_06_large
Wat is je favoriete parfum?
Miss Dior by Dior, Nina by Nina Ricci en Flowerbomb van Diesel.
Wat is het laatste wat je kocht?
Een pasta carbonara bij de Julia’s op het station in Leeuwarden.
Wat deed je vanochtend om 08:00 uur?
Slapen
Favoriete ijsje?
Waterijsje zoals een raketje of als het om schepijs gaat iets wat zuur is. Citroen, limoen, framboos etc. dat vind ik het allerlekkerst. Dan smelt het voor mijn gevoel niet zo snel, beetje dom natuurlijk, want alles smelt net zo snel. O en natuurlijk Strawberry Cheesecake van Ben&Jerry’s.
Ben je een hevige slaper, of sta je altijd vroeg op?
Ik hou niet zo van vroeg opstaan, maar ik vind het geen wereldramp. Zo moet ik op zaterdag vaak om zeven uur al beginnen en om zes uur opstaan. Ik ben wel fan van snooze gebruik, maar daarna stap ik gewoon mijn bed uit, ontbijten en in de auto. Ik heb eigenlijk nooit moeite met mijn bed uitgaan. Gelukkig maar, want ik ken iemand die gewoon dwars door de wekker heen slaapt (mijn zusje dus).
Wat zijn je plannen voor 2013?
Daar moet ik eigenlijk nog even goed over nadenken. Sowieso ga ik weer voor mijn propedeuse en ik hoop dat ik mijn blog naar een nieuw level kan tillen. Verder? Daar ga ik nog even een nachtje over slapen.
Met hoeveel kussens slaap jij?
Met maar één.

16649251744536984493hCtpruc_large

Ben je een ochtend of avond persoon?
Van allebei een beetje. Ik ga altijd wel redelijk laat slapen, maar kan af en toe ook wel genieten van vroeg opstaan. Weetje hoeveel je dan aan je dag hebt!

Ben je geordend of rommelig?
Rommelig. Heel erg rommelig. Schaam.
Wat wil je op dit moment graag zien?
Nouu. Dit vind ik wel een moeilijke vraag eigenlijk. Een goed gevulde bankrekening. Dat zou ik wel willen zien eigenlijk.

Wat verwacht je in 10 jaar te hebben bereikt?
Met mijn dan 29 jaar heb ik mijn studie afgerond en een keileuke stage in een restaurant gehad, waar ik een aantal jaar gewerkt heb. Bloggen doe ik nog steeds en samen met een vriendin heb ik een film gemaakt. Dat lijkt me wel wat. Ik heb een heleboel van de wereld gezien. Wat voor baan ik heb over tien jaar? Ik heb geen idee. Of ik kinderen heb? Ik weet het niet. Dat zien we dan wel weer 🙂
Wie mis je op dit moment?
Poeh, ik zou het echt niet weten. Ik had het leuk gevonden als mijn vriendinnetje uit Hilversum wat dichterbij had gewoond en ik had haar wat vaker zag, maar eigenlijk heb ik het prima zo.
Wat is jouw favoriete lichaamsdeel van jezelf?
Mijn onderbenen, onderarmen en voeten. Ze zijn gespierd, slank en klein. Mijn neus en oren vind ik ook leuk.
Ben je verlegen?
Ligt aan de situatie. Ben ik in het bijzijn van jongens of nieuwe mensen dan moet ik eerst even de kat uit de boom kijken. Soms vind ik dat wel een beetje vervelend van mezelf, maar ik begin er aan te wennen, maar vergeleken met een jaar geleden ben ik ongelofelijk gegroeid dus dat komt wel goed J
Heb je een accent?
Ik zou zelf zeggen van niet. Ik zou dan ook niet weten wat voor accent ik heb. Ik kom uit Drenthe, maar ik kan geen woord Drents. Ik woon in Leeuwarden en kan een klein beetje Fries spreken, maar een Fries accent heb ik absoluut niet. Verstaan kan ik dan wel weer heel erg goed, maar dat heeft niets met je accent te maken. Ik ben geloof ik accent-vrij. Waar ik ook ben in Nederland, iedereen kan mij verstaan. Maar goed, als ik tussen een heleboel Amsterdammers sta? Ja, dan zullen ze vast zeggen dat ik een accent heb.

SAMSUNG
Zussen/broers, hoe oud?
Twee (b)engeltjes van zusjes van 16 jaar oud. Ik ben hun grote zus en dat vind ik helemaal niet erg.
Hoe ziet jouw dagelijkse leven er uit? 
Als de wekker gaat dan moet ik eerst nog even snoozen. Meestal (altijd eigenlijk) ga ik later mijn bed uit dan gepland. Douchen, aankleden, ontbijten, me bedenken dat ik te laat ga komen. Dan moet ik alles snel klaarmaken, mijn mascara zit op mijn wenkbrauw, kan er ook nog wel bij. Op de fiets naar school, vaak heb ik een lange schooldag met veel lessen en veel thee drinkmomenten. Meestal ben ik om half zes klaar met school. Terug naar huis fietsen of af en toe nog langs de Jumbo of de Albert Heijn. Eten koken en The Ellen Show kijken. Huiswerk maken, thee drinken en dan weer op bed. Af en toe bestaat mijn hele avond uit serie afleveringen kijken of dan weer heel veel huiswerk maken. Donderdagavond meestal een feestje, vrijdag is katerdag en dan is het weer weekend en werktijd.
67701_307070959394606_910741143_n_large 487001_531249470220838_2133893171_n_large

Guy/girlcrush:
Chuck Bass en Blair Waldorf! Zeker weten. Gossip Girl is deze week helemaal afgelopen en Chuck en Blair zijn mijn twee favoriete karakters van de show. Ik ga ze missen, maar ben blij dat ze eindelijk getrouwd zijn. Mijn favoriete Chuck&Blair momenten? Seizoen één als Chuck tegen Blair zegt dat hij haar leuk vindt en einde seizoen twee waar Chuck EIN-DE-LIJK ‘I love you too’ zegt. Om bij te smelten!

tumblr_ln7s2reaDo1qfmhzb_large
tumblr_l7kxjlaeop1qagorro1_500_large

Wat denk jij ervan?

