Sudocrem is niet alleen voor de babybilletjes

Misschien heb je het al eens gelezen of gehoord en gedacht ‘Dit zal wel weer het zoveelste wondermiddel zijn tegen acne. Ik wil iets dat werkt!’  en als je het ziet in de supermarkt of in de drogist er gewoon voorbij lopen. Dat deed ik ook, totdat mijn nieuwsgierigheid zo hoog was dat ik het toch een kans heb gegeven. Want waarom zou een baby billen crème werken tegen mijn pukkelige voorhoofd? Nou dat zal ik je vertellen.

Mijn huid is gewoon een ramp. Goed, er zijn ergere dingen in de wereld en er zijn ook ergere acne varianten dan mijn acne huid, maar toch droom ik van een pukkelvrij gezicht. Met Sudocrem ben ik weer een stap in de goede richting. Laten we eens kijken naar een paar minder mooie gezichtsfoto’s.

Zo ziet het er op dit moment uit. Je ziet hier mijn voorhoofd en kin/mond gedeelte. Ik heb geen foto’s om te laten zien hoe het eruit zag – gelukkig – maar het doet me eigenlijk wel een beetje pijn om te vertellen dat dit zelfs aan de betere hand is. Ik ben nu ongeveer een week aan het smeren met de crème en ik zie echt veel verschil. Mijn huid is veel rustiger en er is eigenlijk nog geen nieuwe pukkel tevoorschijn gekomen. Kijk, dat willen we horen!

Sudocrem bevat behoorlijk wat bestandsdelen die helpen bij een acne huid zoals hypoallergene lanoline, zinkoxide, benzylbenzoaat en benzylicinnamaat en benzylalcohol en ook al heb ik niet zoveel verstand van ingrediënten heb ik het even aan onze vriend google gevraagd. Hypoallergene lanoline lijkt op natuurlijk huidvet, dit beschermt de huid tegen invloeden van buitenaf. Zinkoxide verkoeld, verzacht en beschermt de huid zoals de luier op een babybilletje en de crème is hypoallergeen. Benzylbenzoaat en benzylicinnamaat – dat is een hele mond vol – helpt de huid nieuwe huidcellen aan te maken zodat het herstellend vermogen van de huid wordt ondersteund. Je huid wordt dus een stukje extra beschermd en benzylalcohol verzacht de ruwe en geprikkelde huid. Zink oxide is daarop een veelvoorkomend ingrediënt voor de acne huid. Zink werkt ontstekingsremmend, helend, antibacterieel, droogt pukkeltjes uit, kalmeert die huid en zorgt ervoor dat je lichaamscellen krimpen of samentrekken.  Natuurlijk zitten er nog wel iets meer ingrediënten in de crème, maar dit zijn de belangrijkste. Hij bevat nog een klein beetje lavendel olie om het lekker te laten ruiken. En dat allemaal voor baby billetjes.

Om even eerlijk te zijn voelt het best raar om een product dat eigenlijk wordt verkocht voor baby billetjes en oudere mensen op je gezicht te smeren. Daar moeten we ons gewoon even overheen stappen en genieten van het wonder wat de crème ons brengt.

Hoe ziet de crème eruit?
Het is een witte crème wat een beetje vettig is. Je hoeft maar een heel klein beetje op te smeren. In dit opzicht is: ‘Less is more’. Ik smeerde eerst royaal met deze crème maar eigenlijk hoef je maar een heel dun laagje aan te brengen. Je huid trekt zelf in hoeveel hij nodig heeft en als er dan een vettig laagje overheen blijft liggen sluit dat de huid alleen maar af. De crème laat wel een witte waas achter dus het is maar zelf of je het overdag wilt dragen. Ik gebruik hem zelf als aanstipper voor de avond. ’s Avonds hersteld je huid het best en daar kan ik best een klein beetje mee helpen. Ik smeer er niet mijn hele gezicht mee in en dat zou ik ook niet aanraden. Hij kan al snel uitdrogend werken op droge wangen en dat moeten we niet hebben.


Jep, er is al wat uit 🙂


Zo uit het potje. Dit is een flinke lik. 


Uitsmeren.


Uitgesmeerd. Het glimt een beetje en er ligt een witte waas over mijn hand. 

Ik ben echt heel erg tevreden over de sudocrem en ik zal het ook zeker langer gebruiken. Sudocrem is ontzettend makkelijk verkrijgbaar. In eigenlijk elke drogisterij is het potje wel te vinden, neem dan wel het goede pad richting de babyverzorging. Voor deze schat moet je namelijk wat verder zoeken dan de gezichtsverzorging. De crème is absoluut geen rib uit je lijf. Ik heb een klein potje van 60gram gekocht voor maar €2,50 en een pot van 125gram rond de €4,50.

Ren dus maar snel naar de winkel en vertel iedereen over dit wondermiddeltje, want dit geheim mag niet verborgen blijven!

4 gedachtes over “Sudocrem is niet alleen voor de babybilletjes

  1. Ik heb thuis ook een potje staan en eerst gebruikte ik het niet zoveel. Tot eigenlijk met carnaval, want ik kan niet tegen schmink, toen ben ik het heel dik gaan opsmeren nadat ik de schmink er vanaf had gehaald om mijn huid wat rustiger te maken. En nu gebruik ik het steeds vaker.

  2. Ik heb het nog nooit voor mezelf gebruikt, toch echt alleen voor de babybilletjes. Maar een vriendin van me gebruikt het voor schrale plekjes op haar armen en gezicht, bevalt haar super.

Wat denk jij ervan?