Hardlopen op vakantie

Het zat in de tas. Het was ook de bedoeling dat ze uit de tas zouden komen, maar daar is niets van gekomen. De hardloopschoenen bleven in de koffer en de kleding heb ik ook niet aangeraakt. Slecht? Ja, eigenlijk wel. Maar het blijkt dat in Duitsland geen weg vlak is. De weg gaat of omhoog of naar beneden, er is dus helemaal niets wat vlak is. Nu stond ik dus niet te springen om te gaan hardlopen waar het bergje op en bergje af ging, We liepen al genoeg bergje op en af tijdens het cultuur snuiven.

Die hardloopschoenen zijn dus helaas niet de koffer uit geweest, maar dat betekent niet dat ik ze deze week en de komende weken niet meer moet gebruiken. De 4mijl komt ook steeds dichterbij en daar moet nog wel even voor getraind worden. We lopen met zijn zessen. Vier mannen en twee dames. De snelste tijd vorig jaar was onder het half uur en de laatste kwam binnen na 35 minuten. Ik was dat jaar toeschouwer, maar dit jaar doe ik dus mee. Met de bedoeling dat ik dus ook ergens rond die 35 minuten binnenkom. Die 5 kilometer lukte wel in een half uur, maar wil ik die 6,4 ook in een half uur redden dan moet mijn gemiddelde snelheid stevig opgekrikt worden. Natuurlijk gaan we dat proberen, maar ik kan niets beloven.

Nu is het dus tijd om een schema te maken, want sporadisch een rondje lopen is fijn, maar niet echt bevorderlijk voor een snellere tijd of een beteer conditie. Het geeft ook iets meer vastigheid dus daar zal ik deze week mee bezig gaan. Een schema zoeken/maken en dan maar trainen en lekker lopen. Eerste de 6,4 kilometer en dan wil ik me straks stiekem ook wagen aan een 10K.

Ik heb nog 2,5 maand dus dat moet goed komen.

One thought on “Hardlopen op vakantie

  1. Succes!! Hier in training voor de Dam tot Damloop, maar daar is ook al een tijdje niks van gekomen. Al heb ik gisteren voor het eerst weer een 5K heuveltraining afgelegd op de loopband maar dat telt toch wat minder.

Wat denk jij ervan?

