De doelen voor 2015

DOELEN 2015

Net zoals mijn jaarverslag komen mijn doelen voor 2015 ook iets later online. Hoewel beter laat dan nooit toch?

Doelen voor 2015 bedenken waren niet heel gemakkelijk. Ik heb helemaal niet het idee dat er een nieuw jaar is. Dat we weer ‘opnieuw’ beginnen. Vorig jaar was ik me er zeer van bewust, maar ik heb het gevoel dat ik er nu een beetje omheen leef. Daarom ben ik ook iets later met mijn doelen voor 2015. Na alle hectiek van de afgelopen dagen heb ik nu weer even tijd om te ademen en te bedenken wat 2015 mij moet brengen en wat ik graag wil bereiken. Het zijn er maar vier, omdat ik toch geloof je met minder doelen meer gefocust bent.

Een stage vinden die bij mij past
Als alles goed gaat (en daar hopen we dan maar op) mag ik in september beginnen met mijn afstudeerstage. Ik moet dan tien maanden op stage en ik weet nog steeds niet zo goed welke richting ik op moet zoeken. Ik heb hier gelukkig nog wel even voor, maar ik wil wel graag een goede stage die bij mij past en wat ik ook echt leuk vind. Dat wordt nog wel even een zoektocht en dan moet ik natuurlijk ook nog worden aangenomen. Spannend dus.

Alles uit mijn tijd in Helsinki halen 
Ik wil mijn dertig ec’s halen, Lapland bezoeken, nieuwe vrienden voor het leven maken, in de sneeuw duiken, plezier maken, in de sneeuw duiken, Fins leren en andere reisjes maken tijdens mijn uitwisseling. Het is natuurlijk een once in a lifetime kans en dat beangstigd me af en toe wel.

Een tien kilometer wedstrijd lopen
Vorig jaar liep ik twee keer een wedstrijd. Een vijf en een 6,4 kilometer wedstrijd en ik ben ervan overtuigd dat ik tien kilometer ook kan rennen. Ik voelde me zoveel beter toen ik meer sportte en ik mis het energieke gevoel. Ik wil dus graag dit jaar sowieso één tien kilometer wedstrijd lopen en weer kilometers maken en bewegen.

Twee nieuwe landen/steden ontdekken
Ook ik wil graag nog meer van de wereld zien. Nu heb ik het getal laag gelaten, omdat alles wat te maken heeft met mijn Helsinki avontuur er niet bij wil rekenen. Dat betekend dat ik in het laatste half jaar nog graag twee nieuwe plekken wil zien. Welke dat zijn en voor hoe lange periode zal ik later zien. Het ligt er natuurlijk ook aan hoe dik mijn portemonnee nog is.

Een eigen domein plus lay-out. 
Dit is niet een nieuw doel, want deze stond er vorig jaar ook al tussen en tel ik dus niet mee met de vier. Toen is het me niet gelukt, maar ik wil het graag dit jaar wel proberen. Ik ben al een heleboel aan het proberen en onderzoeken, maar hier durf ik niet zo goed. Ben ik wel goed genoeg, wil ik dit echt wel? Allemaal vragen die me nog bezighouden en die ik niet zo goed van me af kan schudden.

Dat zijn mijn doelen voor 2015. Eens kijken hoe ver ik hiermee kom, want die van 2014 heb ik in ieder geval gehaald. Daar kun je vanmiddag alles over lezen. En hoe zit het met jou? Heb jij al doelen gesteld voor 2015?

Wat denk jij ervan?