De voornemens van 2014

We mogen dan al vijf dagen in 2015 zitten en zelfs al de goede voornemens van 2015 besproken hebben, ik wilde toch ook nog even (voor de zoveelste keer) terug blikken naar 2014. Het jaar waarin ik eigenlijk al mijn voornemens haalde. BAM! Dat is me nog nooit eerder gelukt.

In 2014 wilde ik: mijn propedeuse eindelijk halen en alle punten van het tweede jaar, mijn haar langer laten groeien, mijn lijst afronden en een domein aanvragen, meer dingen aanpakken en minder uitstellen, meer boeken lezen en meer gebruik maken van de sportschool. Dat waren eigenlijk zes grote punten of negen als je ze even allemaal apart van elkaar kijkt. Daarvan haalde ik er maar liefst acht! Schouderklopje waard toch?

Die propedeuse heeft me zweet, tranen en een heleboel leerwerk gekost, maar na vier keer het tentamen over doen kreeg ik eindelijk het verlossende woord dat ik hem gehaald had en dat ik dus gewoon lekker door mocht gaan met mijn studie. Ook haalde ik al mijn punten voor het tweede jaar en had ik maar één herkansing voor een tentamen te pakken. Boem! School ging erg lekker afgelopen jaar. Mijn haar dat is een verhaal apart. Ik heb mijn favoriete kapperszaak al een hele tijd niet van de binnenkant bekeken. Mijn haar is in één jaar tijd echt behoorlijk gegroeid en in plaats van één keer in de zeven weken maand stapte ik in 2014 maar vier keer de kapperszaak binnen.

Mijn lijst die rondde ik af in mei 2014. Na 1001 dagen kwam er een einde aan en had ik de helft daadwerkelijk gehaald en gedaan. Daarna vond ik het wel even mooi geweest. Weg met al die lijstjes. Wat ik dus dit jaar niet gedaan hebt is een eigen domein aanvragen en een eigen lay-out creëren.  Het idee spookt al langere tijd in mijn hoofd. Al een jaar dus, maar ik durf de stap nog niet zo goed te zetten. Het wereld wijde web vol met blogs is niet een gemakkelijke plek om origineel te zijn en ik doe nog steeds heel hard mijn best. Maar zoals jullie misschien al lazen tussen mijn goede voornemens zit deze er weer bij. Nu gaan we voor het eggie.

Ik las dit jaar zeker meer boeken, heel veel meer. Ik was even vergeten hoe fijn dat ook alweer is. Met het boekje op de bank of nog beter: in bed. Onder de dekens weggestopt en helemaal mee dromen in het verhaal. Het eerste boek van 2015 wordt in ieder geval We Are Liars. Waarschijnlijk lees ik de eerste bladzijdes in het vliegtuig.

Verder wilde ik dit jaar nog graag wat meer dingen aanpakken en wat minder uitstellen. Met de to-do lijstjes die ik dit jaar maakte heb ik veel meer afgekregen. Vooral school gerelateerde dingen kwamen niet meer op het laatste moment en ik haalde elke deadline wat overigens een erg grote verrassing was voor mij. Over dat aanpakken gesproken. Het is natuurlijk lastig om te meten, maar ik ben er wel tevreden mee. Ik ga potverdorie naar Helsinki om te studeren. Hopelijk kan ik daar ook nog wat uurtjes in een sportschool spenderen, want dat ging dit jaar aardig goed. Als we het laatste deel van 2014 even niet mee rekenen. Het laatste kwartaal van 2014 was niet mijn sterkste sport gerelateerd gezien, maar een hele verbetering ten opzichte van 2013. Dan moet 2015 wel onwijs sportief worden! Hoewel hardlopen in de sneeuw me nogal gevaarlijk (en KOUD) lijkt ga ik het toch proberen.

Dat waren mijn voornemens van 2014. Hopelijk gaat het net zo goed met mijn voornemens voor 2015. Heb jij je voornemens ook gehaald?

Een gedachte over “De voornemens van 2014

Wat denk jij ervan?